تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

اجاره ویلا در دوبی افزایش یافت

اجاره ویلا در دوبی، طی ماه جولای به بالاترین سطح نسبت به ماه فوریه ۲۰۱۷ رسیده است.
کد خبر: ۷۱۵۱۸

به گزارش معاصر، نقل از اکونومیک، میانگین اجاره آپارتمان در دوبی طی ماه جولای به بالاترین سطح از فوریه ۲۰۱۷ رسیده است، در حالی که میانگین اجاره ویلا نیز رکوردها را شکسته زیرا تقاضا برای ملک در امارات همچنان در حال افزایش است.

مشاور املاک سی بی آر ای (CBRE) در آخرین گزارش خود در مورد بازار اجاره در دوبی اظهار کرد: اجاره آپارتمان در دوبی در طول ماه سالانه تقریبا به میزان ۲۲ سنت افزایش یافته است، در حالی که اجاره ویلا ۲۲.۶ درصد افزایش ثبت کرده است. به‌طور میانگین، اجاره‌های کلی مسکونی در سراسر دبی در طول دوره گزارش ۲۲ درصد افزایش یافته است.

این مرکز گفت: بازار اجاره دوبی شاهد افزایش قابل توجه فعالیت در دو سال گذشته بوده است و به چرخه رشد منفی که از اواسط سال ۲۰۱۵ آغاز شده بود و تا اواخر سال ۲۰۲۱ ادامه داشت، پایان داده است.

داده‌های اداره زمین دوبی نشان می‌دهد که در سال منتهی به جولای ۲۰۲۳، تعداد کل قراردادهای اجاره به ۳۲۵هزار و ۷۲۷ مورد رسیده است که نسبت به ۲۲۷هزار و۱۱ قرارداد ثبت شده در مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، ۴۳.۵ درصد افزایش داشته است.

بازار املاک دوبی با کمک ابتکارات دولتی مانند مجوزهای اقامت برای افراد بازنشسته و دورکار همچنین گسترش برنامه ۱۰ ساله ویزای طلایی، به شدت از رکود ناشی از ویروس کرونا بازگشته است. دستاوردهای اقتصادی حاصل از اکسپو ۲۰۲۰ دبی و قیمت‌های بالاتر نفت نیز از شتاب رشد بازار املاک حمایت کرد.

بر اساس گزارش موسسه مشاوره املاک نایت فرانک در ماه گذشته، قیمت املاک و مستغلات مسکونی دوبی در سه ماهه دوم سالانه ۱۷ درصد افزایش یافت و در میان تقاضا و رشد اقتصادی قوی دهمین سه ماهه متوالی رشد را نشان داد.

نایت فرانک این هفته گفت که تعداد کل فروش خانه‌های ۱۰ میلیون دلاری در دبی در ۹ ماه اول سال ۴۰.۷ درصد افزایش یافت و به رکورد ۲۷۷ رسید که ناشی از افزایش تقاضا برای خانه‌های لوکس در امارت است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز