تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
سخنگوی وزارت خارجه :

در دفاع از امنیت ملی‌مان دست بسته نیستیم

ناصر کنعانی: با بیان این که تحولات مهمی در حوزه فلسطین در حال رخ دادن است، گفت: متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم که از سوی برخی از دولت‌ها و طرف‌ها تلاش‌هایی در حال انجام است که جای مظلوم و ظالم را عوض کنند.
کد خبر: ۷۱۵۴۳

به گزارش معاصر، ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران ادامه داد: این طرف‌ها بدون توجه به تضییع  ۷۵ ساله حقوق  مردم فلسطین  توسط اشغالگران  و رژیم اشغالگر ، تلاش دارند که جای ظالم و مظلوم را عوض کنند.

کنعانی با تاکید براین که باید کشورهای  اسلامی در حمایت از مردم فلسطین توانایی‌ها از جمله توانایی‌های سیاسی خود را بیش از گذشته به کار بگیرند، گفت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان رایزنی اخیر خود با وزیر امور خارجه عراق  پیشنهاد داد که نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با این تحولات  برگزار شود.

وی تاکید کرد که مسئله فلسطین ، مسئله اول جهان  اسلام است و امیدواریم که شاهد اقدام جدی از سوی کشورهای اسلامی در ارتباط با فلسطین و حمایت از حقوق مردم فلسطین باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تهدیدهای اخیر مقامات آمریکایی و رژیم صهیونسیتی  علیه ایران در پی انجام عملیات طوفان الاقصی از سوی جریان مقاومت در فلسطین گفت: هر اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران با پاسخ ویرانگری مواجه خواهد بود و آنها  اگر می‌توانند در صحنه فلسطین از خودشان دفاع کنند.

وی در پاسخ به سوالی اظهار کرد: ملت و جریان مقاومت فلسطین ، اکنون از توانایی‌های لازم و همچنین اراده و انگیزه لازم  برای دفاع از خود و تلاش‌ برای استیفای  حقوق ضایع شده خود برخوردار هستند  و این توانایی را در عمل نشان داده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران. همچنین در پاسخ به سوالی در مورد برخی از اظهارنظرها مبنی بر نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی و این که این عملیات  با چراغ سبز ایران انجام شده است، گفت: طرح این اتهامات و اظهارنظرها  در ارتباط با ایران و نقش ایران با انگیزه‌های مختلف سیاسی و در جهت توجیه شکست سنگین  رژیم صهیونسیتی و توجیه حمایت‌های مختلف غرب از جمله آمریکا از اشغالگران  و توجیه ماجراجویی‌های رژیم صهیونسیتی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح برخی از اظهارنظرها و اتهامات علیه ایران و حزب‌الله از مسئولیت‌های بین‌المللی انگلیس و آمریکا در حمایت از جنایت‌های ۷۵ ساله رژیم صهیونسیتی کم نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد زمان سفر رییس‌جمهور ایران به ترکیه اظهار کرد: تا آن جا که اطلاع دارم هنوز تاریخ قطعی برای انجام این سفر که روی اصل آن توافق وجود دارد، تعیین نشده است.

سخنگوی  وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که طبق برخی از اخبار  قرار بود در ماه جاری، دور جدیدی از مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا  در عمان برگزار شد. آیا این نشست برگزار خواهد شد؟ گفت: اطلاعی از تاریخ تعیین شده‌ای برای برگزاری جلسه مذاکره غیرمستقیم میان ایران و ایالات متحده در عمان ندارم.

وی با بیان این که  امروز اطلاعات جدیدی در مورد این موضوع ندارم، گفت: مسیر دیپلماسی کما فی‌السابق باز است و مذاکرات می‌تواند به صورت غیرمستقیم یا از طریق واسطه‌ها انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از مقامات غربی و آمریکایی مدعی شده اند که ایران پول‌های اخیر آزاده شده را صرف انجام عملیات طوفان‌الاقصی کرده است، گفت: ما توجهی به این اظهارنظرها نمی‌کنیم، آنها خودشان در این ارتباط مسائلی را مطرح کردند و خودشان هم جواب خودشان را دادند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد دسترسی ایران به پول‌های آزاد شده اخیر در جریان توافق غیر مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: کار در این زمینه تمام شده است و دسترسی ایران به دارایی‌های خود وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درپاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات اخیر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با موضوع برجام و همچنین اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه سه کشور اروپایی عضو برجام برخی از موضوعات برجامی مورد اختلاف بین ایران و این سه کشور اروپایی را به کمیسیون مشترک برجام ارجاع داده‌اند  و این که گفته می‌شود این اقدام به نوعی شروع استفاده از  مکانیسم ماشه است، گفت: برجام توافقی چند جانبه است و همه اعضای برجام باید  متعهد به انجام مسئولیت های خود باشند و اگر تعهد و مسئولیتی وجود دارد که وجود دارد، متوجه همه اعضا است.

کنعانی گفت: همگان می‌دانند که چه طرف‌هایی به تعهدات خود عمل نکردند و در واقع این آمریکا و شرکای اروپایی آن بودند که به تعهدات خود در زمینه برجام عمل نکردند و توپ در زمین آنها است .

 وی تصریح کرد : در ارتباط با کمیسیون مشترک برجام، اطلاعات به روز شده ندارم.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا جمهوری اسلامی ایران در تماس‌هایی که با کشورهای اسلامی داشته است با توجه به افزایش آمار شهدای حملات اسراییل به غزه به خصوص زنان و کودکان ، بحث تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه را هم پیگیری می‌کند؟ گفت: این ملت فلسطین است که نسبت به وضع موجود ، تصمیم و موضع می‌گیرد.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: ما نقشی در تصمیم‌گیری به جای هیچ طرفی در منطقه از جمله ملت فلسطین نداریم و آنچه که به ما مربوط است این است که مقاومت مردم فلسطین را  مقاومت مشروعی میدانیم  و جای متجاوز و اشغالگر نمی‌تواند با ملتی که سرزمین و حقوقش غصب شده، عوض شود.

کنعانی گفت : در مورد رایزنی با کشورهای اسلامی تلاش ما این است که کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان در موضع حمایت از حقوق شناخته شده ملت فلسطین قرار بگیرند.

وی با بیان این که ما هیچ موجودیت و حقی برای رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم غاصب قائل نیستیم، تاکید کرد: همه تلاش‌های ما دایر بر تقویت حمایت کشورهای اسلامی از حقوق حقه ملت فلسطین است .

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با شهید سلیمانی و برخی از حواشی ایجاد شده در ارتباط با این موضوع در جریان برگزاری مسابقه بین سپاهان و الاتحاد عربستان، گفت: شهید سلیمانی برای ما یک قهرمان ملی و قهرمان مبارزه با تروریسم است و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند ایشان چهره بین‌المللی مبارزه با تروریسم هستند و هم مورد احترام و افتخار ملت ایران و هم بسیاری از مردم منطقه و همچنین افتخار جریان مقاومت است. ایشان چهره‌ای شناخته شده در عرصه بین‌المللی هستند.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: ما تاکید داریم که تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و غزه یک اقدام آتش افروزانه است و کشورها باید در این زمینه مداخله کنند و از اقدامات جنون آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین جلوگیری کنند.

 

وی همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در شرایط بدی قرار دارد

کنعانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بسیاری از کشورها عملیات طوفان الاقصی را یک عملیات تروریستی عنوان کرده‌اند و فقط ایران بوده که از حماس و از این عملیات حمایت کرده است، گفت: همانطور که پیش از این گفتم متاسفانه برخی از طرف‌ها و کشورها به دنبال این هستند که جای ظالم و مظلوم را عوض کنند و ظالم اشغالگر را حق جلوه دهند و ملتی که سال‌ها حقوقش ضایع شده ظالم معرفی کنند و طبیعی است که این طرف‌ها و این کشورها بخواهند از چنین تعابیری استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از حقوق مردم فلسطین و مقاومت فلسطین برای سرزمین خود دفاع می‌کند، تصریح کرد: این حمایت‌ها فقط مختص جمهوری اسلامی ایرانی است و کشورهای مختلفی از این حق مردم فلسطین حمایت کرده‌اند و رژیم صهیونیستی را مسئول دانسته‌اند. از جمله دولت افراطی این رژیم که از زمان روی کار آمدن شدیدترین جنایت‌ها را علیه مردم فلسطین انجام داده و حتی عملکرد آن باعث اعتراض برخی از هم پیمانانشان از جمله آمریکایی‌ها شده است. به قول معروف آش آنقدر شور شده که صدای آشپز نیز درآمده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه گفت: از نظر ما مسئله فلسطین در درجه اول یک مسئله انسانی و اخلاقی است.

 

کنعانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با زلزله افغانستان و اقدامات ایران برای کمک به زلزله زدگان افغانستانی و اینکه ممکن است بخاطر این زلزله ما شاهد سیل جدیدی از آوارگان افغانستانی به ایران باشیم، گفت: ما طی بیانیه‌ای با زلزله زدگان افغانستانی ابراز همدردی کردیم و حادثه رخ داده را تسلیت گفتیم و امیدواریم که سرعت عملیات امداد و نجات برای کمک به زلزله‌زدگان شدت بگیرد.

وی ادامه داد: از ابتدا که این اتفاق رخ داد ما به دنبال کمک به زلزله‌زدگان بودیم و در ارتباط با وضعیت منطقه سفارت ما در افغانستان و کنسولگری ما در هرات اطلاعاتی را در این زمینه ارسال کرد. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمک‌هایی را برای کمک به زلزله زدگان ارسال کرده و تیم‌های امداد و نجات ما نیز روز گذشته در افغانستان و مناطق زلزله زده مستقر شدند.

وی همچنین گفت: شب گذشته نیز گفت‌وگوی تلفنی بین وزیر خارجه ایران و سرپرست وزارت خارجه افغانستان در این ارتباط انجام شد.

وی همچنین در مورد جلب کمک‌های بین‌المللی برای کمک به مردم افغانستان از جمله زلزله‌زدگان نیز گفت: ما در جریان رایزنی‌های خود با دیگر کشورها در ارتباط با موضوع افغانستان همواره موضوعات انسانی را مورد توجه قرار می‌دهیم ولی مسئولیت اصلی در این زمینه متوجه دولت افغانستان است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد بازی فوتبال الاتحاد عربستان و سپاهان و نظر روز گذشته AFC در ارتباط با این بازی و همچنین صحبت‌های هفته گذشته وزیر خارجه در ارتباط با توافق ایران و عربستان مبنی بر اینکه این بازی بار دیگر برگزار شود، گفت: یک موضوع فوتبالی است که باید در چارچوب خود مورد توجه قرار بگیرد. AFC همواره تاکید دارد که مسائل ورزشی نیز باید در چارچوب خود مورد بررسی قرار بگیرد و ما انتظار داریم که AFC در مورد شکایات ایران از ناظر بازی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده حرفه‌ای عمل کند و نظر و رای عادلانه خود را صادر کند.

وی ادامه داد: ورود دستگاه دیپلماسی و انجام گفت‌وگوها بین وزرای خارجه ایران و عربستان برای این بود که این موضوع در چارچوب ورزشی حل و فصل شود.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با گلایه سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق تا کنون به صورت کامل از سوی بغداد اجرایی نشده است، گفت: در سفر اخیری که مشاور امنیت ملی عراق به تهران داشت و مقام امنیتی اقلیم کردستان عراق نیز وی را همراهی می‌کرد در خصوص آخرین وضعیت اجرای توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق رایزنی و گفت‌وگو شد و طرف عراقی گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با اجرای این توافق به طرف ایرانی ارائه کرد و در این خصوص رایزنی و گفت‌وگو انجام شد.

وی با بیان اینکه همچنین طرف ایرانی نیز یافته‌ها و دیدگاه‌های خود را ارائه کرد تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط عراقی با همکاری مقام‌های اقلیم کردستان عراق تا الان گام‌های موثری را در مسیر اجرای توافقنامه مذکور و استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرزهای مشترک و برچیدن مقر گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی داشته و گزارش آن را به طرف ایرانی ارائه کرده است.

این دیپلمات ارشد در ادامه گفت: کمیته مشترکی نیز در این خصوص شکل گرفته است که البته از قبل کمیته مشترک داشتیم و امیدواریم با درک صحیحی که مقامات دولت عراق و اقلیم کردستان عراق از انتظارات به حق ایران دارند و در پرتو مناسبات دوستانه، برادرانه و سازنده بین ایران و عراق و همکاری‌های خوب از سوی اقلیم کردستان عراق گام‌های لازم برای اجرای کامل توافقنامه امنیتی برداشته شود و همانطور که اشاره کردم این موضوع در چارچوب کار کمیته مشترک ادامه دارد و ما انتظار داریم که دولت عراق به تعهدات و مسئولیت‌های خود مبتنی بر روابط برادرانه‌ای که بین دو کشور وجود دارد عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر یکی از سناتورهای آمریکایی علیه ایران و تهدیدات منتشر شده از سوی وی علیه تهران در پی اتفاقات اخیر در فلسطین تاکید کرد: طرف‌های تهدید کننده باید متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین‌المللی خود در ارتباط با انجام این تهدیدات علیه دیگر اعضای جامعه بین‌الملل و اعضای سازمان ملل باشد و بداند که اینگونه اظهارات تهدید آور مسئولیت آور است.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت ملی خود و حقوق ملت ایران هیچ گاه دست بسته نبوده است وهمیشه قاطع و پشیمان کننده عمل کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در ارتباط با روند بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران با توجه به سفر هفته گذشته نماینده ویژه رئیس جمهور آذربایجان به تهران و سفر اخیر بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به باکو گفت: سفر اخیر مقام آذربایجانی به تهران در راستای استمرار گفت‌وگوها بین مقامات دو کشور انجام شد. در جریان این سفر گفت‌وگوها و مشورت‌های خوبی انجام شد و طرف آذربایجانی در ارتباط با تحولات قفقاز دیدگاه‌های خود را بیان کرد و ایران در چارچوب نگاه اصولی خود به تحولات منطقه دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کرد.

کنعانی ادامه داد: درباره از سرگیری سفارت آذربایجان در تهران این اتفاق نظر وجود دارد که در چارچوب رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای انجام شده و گام‌های خوبی که برداشته شده این سفارتخانه بتواند در آینده نزدیک فعالیت خود را در تهران از سر بگیرد.

 

وی ادامه داد: در فضا و روند خوبی در مناسبات دو جانبه بین ایران و آذربایجان قرار داریم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با برخی از مباحث مطرح شده در فضای مجازی کشور در ارتباط با موضوع مهاجران افغانستانی در ایران و برخی از نگرانی‌های مطرح شده مبنی بر افزایش قابل توجه آنها در ایران تصریح کرد: معضل آوارگی که برادران و خواهران افغانستانی با آن مواجه هستند نتیجه بیش از ۴۵ سال تجاوز خارجی و غیر مسئولانه علیه افغانستان و مردم عزیز این کشور است. این تجاوزها و این شرایط باعث شده که بخش زیادی از شهروندان این کشور مجبور به مهاجرت شوند. ایران همه این شرایط را درک می‌کند و به عنوان همسایه‌ای که نسبت به وضعیت شهروندان افغانستانی احساس مسئولیت می‌کند نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی توجه باشد.

وی با بیان اینکه موضوع مهاجرت از موضوعات مهمی است که در دستور کار نهادهای اجرایی و دولتی و امنیتی ایران بوده و به آن توجه شده است، گفت: این موضوع از نظر امنیتی همواره مورد توجه بوده است و ما از نظر انسانی خودمان را نسبت به سرنوشت شهروندان افغانستانی در نتیجه شرایطی که در این کشور شکل گرفته متعهد می‌دانیم و تلاش‌هایی را در این زمینه در عرصه‌های مختلف از جمله مجامع بین‌المللی انجام داده‌ایم و موضوع مهاجران افغانستانی و اهمیت حمایت از حقوق آنها را و تلاش برای تامین امکانات برای آنها را در این مجامع مطرح کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در مدت اخیر یک روند تبلیغی و رسانه‌ای در لایه‌های فضای مجازی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع مورد اشاره به وجود آمده است و این گونه فهم می‌شود که برخی از اقدامات هدفمند و جهت‌دهی شده با هدف بحران آفرینی و ایجاد نگرانی‌های غیر ضروری و تلاش برای تهدید روابط دو ملت ایران و افغانستان در حال انجام است. در همین راستا بعضا مطالب، فیلم‌ها، تصاویر و کلیپ‌هایی منتشر می‌شود که عموما ریشه واقعی و درستی ندارد و طرف‌هایی سعی می‌کنند که روابط دو ملت را مخدوش کنند و به دنبال بحران آفرینی تازه با اهداف خاص خودشان هستند.

 

کنعانی تاکید کرد: دستگاه ها و مراجع ذیربط در ایران به این موضوعات توجه دارند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با حملات مجدد اخیر ترکیه به مقر کردها در خاک عراق و سوریه تصریح کرد: ما همواره تاکید کردیم که حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها باید مورد احترام قرار بگیرد.

وی افزود: تروریسم یک خطر مشترک برای کشورهای منطقه است و باید در چارچوب همکاری‌های مشترک بین کشورهای منطقه با این معضل مبارزه کرد.

وی همچنین تاکید کرد: ایران تحولات در منطقه را رصد می‌کند و در صورت ضرورت ورود کرده و دیدگاه‌های خود را اعلام می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با تصمیم آمریکا مبنی بر اعزام ناو هواپیمابر به منطقه برای حمایت از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: شب گذشته حماس در این ارتباط موضع گیری کرد و در بیانیه خود تاکید کرد که چنین اقدامی از سوی آمریکا به معنای مشارکت عملی در تعرض به رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین است.

وی با بیان اینکه آمریکا متحد ردیف اول صهیونیست‌ها در انجام جنایات علیه مردم فلسطین است، گفت: گسیل ناو و یا هر حمایت دیگری از رژیم صهیونیستی به معنای قرار گرفتن در کنار ظالم است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر وی تحولات اخیر در فلسطین چه تاثیری بر عادی سازی روابط برخی از کشورهای جهان اسلام با رژیم صهیونیستی خواهد داشت و همچنین صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه طرف‌هایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند بر روی اسب بازنده شرط بندی می‌کنند، گفت: خطاب مقام معظم رهبری در این زمینه مشخص و روشن بود و طرف‌هایی که وضعیت رژیم صهیونیستی را مشاهده می‌کنند و مطالبات مردم فلسطین را نیز می‌دانند باید در تصمیم گیری‌های خود به واقعیت‌ها و حقوق مردم فلسطین توجه کنند.

وی ادامه داد: در گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی که با مقامات کشورهای اسلامی داریم حمایت از حق ملت فلسطین و آرمان فلسطین از جمله موضوعات دائمی است که ایران آن را مطرح می‌کند و در ارتباط با خطرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز ما همواره توصیه‌های لازم را به کشورهای دوست داشته‌ایم و مواضع خود را در این زمینه صراحتا اعلام کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با برگزاری رزمایش مشترک نظامی بین ایران و آذربایجان در دریای خزر گفت: در چارچوب همکاری‌های مشترک دو کشور ساز و کارهایی قبلا در این زمینه وجود داشته است. در بعد همکاری‌های نظامی نشست‌های خوب و سازنده‌ای داشته‌ایم و اگر نیاز باشد ستاد کل نیروهای مسلح توضیحات بیشتری در ارتباط با این موضوع ارائه خواهد کرد.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی با تاکید بر اینکه وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوئد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو کردند و از جمله مسائل مهمی که در ارتباط با آن بحث شد موضوع اهانت به قرآن کریم در این کشور اروپایی بود، گفت: ما بارها تاکید کرده‌ایم که قرآن کریم تحت هیچ شرایطی نباید مورد تعدی قرار بگیرد و چنین جسارت‌هایی قابل توجیه نیست.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به نشست کنسولی مشترک بین ایران و عمان در روز گذشته در تهران، گفت: بر اساس توافق انجام شده به زودی تعدادی از زندانیان ایرانی در عمان آزاد خواهند شد. البته من اطلاع دقیقی از تعداد آنها ندارم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز