تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
همزمان با روز جهانی تخم مرغ؛

ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ در مدارس شیراز

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ترویج فرهنگ مصرف تخم مرغ در پنج مدرسه از مدارس کلان شهر شیراز همزمان با روز جهانی تخم مرغ خبر داد.
کد خبر: ۷۱۵۴۴

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، عبدالمجید رنجبر با بیان اینکه 9 اکتبر برابر با 17 مهر ماه روز جهانی تخم مرغ است، گفت: با همکاری اتحادیه تعاونی واحد های مرغ تخمگذار و آموزش پرورش بیش از 2200 وعده صبحانه تخم مرغ در بین دانش آموزان توزیع شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی تخم مرغ "هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز" است، بیان کرد: در حاشیه برنامه مذکور نشریات ترویجی به منظور آگاه سازی و فرهنگ سازی مصرف تخم مرغ در بین دانش آموزان و کارکنان مدارس توزیع شد.

به گفته وی؛ علاوه بر توزیع وعده صبحانه تخم مرغ در مدارس بیش از 450 وعده دیگر نیز در بین کارکنان و مراجعه کنندگان به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در راستای امور ترویجی توزیع شده است. رنجبر با اذعان به اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در کشور به حدود 14 کیلوگرم برای هر نفر رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ غذایی ایران به سمتی حرکت کرده که برخلاف کشورهای اروپایی و آسیای شرقی استفاده از تخم مرغ کمتر است از این رو باید برای ترویج و فرهنگ سازی مصرف این ماده غذایی تلاش کرد.

او با اذعان به اینکه بر اساس آخرین آمار های رسمی اعلام شده در سال 1400 بیش از 1176 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شده که نسبت به سال قبل افزایش بیش از 8 درصدی دارد، افزود: استان فارس با تولید 59 هزار تن تخم مرغ در سال گذشته رتبه هفتم تولید این محصول در کشور را داراست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه 80 واحد پرورش مرغ تخمگذار و پولت تخمگذار در این استان فعال است و در جبهه تولید مشغول به کارند، ابراز کرد: امیدواریم با توسعه بیش از پیش این صنعت با مشارکت سرمایه گذاران بتوانیم سرانه تولید این محصول و جایگاهمان را ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز