تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
علی رشیدی پور :

آغاز کنگره بین‌المللی فارماکولوژی ایران در سمنان

پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از محققان و استادان برجسته داخلی و بیش از هفت کشور جهان،چهارشنبه درسمنان آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۶۰۸

به گزارش معاصر، برگزاری کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران دارای قدمت بیش از ۵۰ سال است و طبق بررسی‌ها اولین کنگره آبان ۱۳۴۵، دومین دوره ۱۳۵۱ و سپس به صورت منظم هر ۲ سال یکبار برگزار شده است.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در آیین افتتاحیه این رویداد گفت: پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران دارای ۳۰۰ سخنران است که ۱۵ سخنران آن را استادان برجسته بین المللی تشکیل می‌دهد.

علی رشیدی پور افزود: ۴۶ سمپوزیوم و سخنرانیِ هشت تا ۱۴ محقق در هر سمپوزیوم از پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران برنامه‌ریزی شد و ۲۵ کارگاه آموزشی و تحقیقاتی در چارچوب این کنگره برگزار می شود و برگزاری چند گارگاه دیگر تا یک ماه پس از برگزاری کنگره در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰۰ مقاله علمی شامل ۵۵۰ مقاله به صورت پوستر، ۳۴۳ مقاله به همراه سخنرانی در پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ۱۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ارایه می‌شود و ۲۵ مقاله مربوط به دانشمندان خارجی در این رویداد علمی ارائه خواهد ‌شد.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران ادامه داد: سمپوزیوم تخصصی ویژه دانش آموزان نیز در پنجمین کنگره بین المللی و بیست و ششمین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران برنامه‌ریزی شده است و دانش آموزان مقالات خود را در بخش علوم اعصاب و هوش مصنوعی ارایه خواهند داد.

داروشناسی یا فارماکولوژی شاخه‌ای از داروسازی و زیست‌شناسی است که به مطالعه واکنش متقابل داروها بر جانداران می‌پردازد که منجر به ایجاد اثرات زیست‌شناختی این ترکیبات می‌شود. فیزیولوژی نیز یکی از شاخه‌های زیست‌شناسی است که به مطالعه اعمال حیاتی موجود زنده، اندام‌ها، بافت‌ها، سلول و عناصر آن می‌پردازد.

برگزاری تور گردشگری هشت ساعته بازدید از کویر، مناطق حفاظت‌شده پرور در شهرستان مهدیشهر و ارتفاعات سمنان به همراه رونمایی از محصولات دارویی و دستاوردهای علمی از جمله برنامه‌های این کنگره است.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بیش از سه هزار دانشجو دارد که یک رشته مقطع کاردانی، ۱۹ رشته مقطع کارشناسی، ۱۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع دکتری تخصصی پژوهشی، سه رشته در مقطع دکتری حرفه‌ای، ۶ رشته دکتری در بخش تخصصی و ۶ رشته در بخش بالینی را شامل می شود.

این دانشگاه ۹ دانشکده، ۵۳ گروه آموزشی و ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز