تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
آلمان شریک «اسرائیل» در جنایت ضد غزه می‌شود؛

هدیه پهپادی خطرناک آلمان به تل آویو به منظور بمباران نوار غزه

به گفته منابع غربی، آلمان تصمیم گرفته است به رژیم صهیونیستی اجازه دهد از ۲ پهپاد رزمی «Heron TP » برای حمله به اهداف حماس در غزه استفاده کند.
کد خبر: ۷۱۶۳۰

به گزارش خبرگزاری معاصر به نقل از رویترز، یک منبع آگاه نظامی در وزارت دفاع آلمان روز چهارشنبه با تأیید گزارش مجله اشپیگل به رویترز گفت که آلمان به «اسرائیل» اجازه استفاده از دو پهپاد رزمی خود موسوم به «Heron TP» را برای حملات ضد نیروهای مقاومت در غزه را صادر کرده است.

بر پایه این گزارش، یک مقام نظامی آلمانی که از ذکر نامش خودداری کرد، چهارشنبه شب با تأیید این خبر گفت که رژیم صهیونیستی خواستار دریافت تجهیزات پزشکی از برلین و مداوای زخمی‌ها در بیمارستان‌های آلمان شده است.

این منبع گفت که آلمان پنج فروند از این پهپادها را از سازنده تسلیحات اسرائیل IAI (ISRAI.UL) خریداری کرده است که دو فروند از آنها هنوز برای آموزش خلبانان هواپیماهای بدون سرنشین آلمانی در اسرائیل مستقر هستند.

در همین راستا، نشریه آلمانی اشپیگل پیشتر گزارش داده بود که اسرائیل از برلین درخواست کرده است تا بتواند از این پهپادها استفاده کند.

بر اساس این گزارش، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان با این درخواست رژیم صهیونیستی موافقت کرد. همچنین ۱۶ خلبان آلمانی که در مأموریتی آموزشی در سرزمین‌های اشغالی بودند به کشورشان بازگشته‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه بمباران وحشیانه نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۱۰۰ نفر شهید و ۵۳۳۹ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این بیانیه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۲۷ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از توپخانه ساحل غزه و شمال این باریکه را گلوله‌باران کردند. علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی غزه را موشک‌باران کرد.

گفتنی است حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میان سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز