تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
با حضور مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب

رونمایی از ۱۷ دستگاه خودرو آتش نشانی و ترابری بازسازی شده در شركت نفت و گاز گچساران

در حاشیه جلسه پیش بینی ۵ ساله بهره دهی چاه‌های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ۱۲ دستگاه خوردوی آتش نشانی، تانکر آبرسان اداره HSE که به همت متخصصان این شركت تعمیر، بازسازی و به روزآوری شده اند، با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، رونمایی شدند.
کد خبر: ۷۱۶۹۵

به گزارش خبرگزاری معاصر به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، روز  چهارشنبه ۱۹ مهرماه و در حاشیه جلسه پیش بینی ۵ ساله بهره دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۹ دستگاه خودروی آتش نشانی و ۳ دستگاه تانکر ذخیره آب پشتیبان اداره HSE این شرکت با حضور علیرضا دانشی مدیرعامل و جمعی از مدیران و روسای ادارات ستادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رونمایی شدند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در آئین رونمایی از این خودروها گفت: به منظور آمادگی ناوگان آتش نشانی و با توجه به گستردگی حوزه جغرافیایی این شرکت در ۴ استان، تعداد ۱۲ دستگاه از خودروهای سنگین آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مستقر در  مناطق عملیاتی این شرکت با اعتباری بالغ بر ۲۰۸ میلیارد ریال تعمیر، بازسازی و به روزآوری شدند.

مهندس غلامرضا کمالی با اشاره  به بروز آوری این خودروها با بکارگیری تکنولوژی های روز دنیا، افزود: در صورت خرید خودروهای آتش نشانی جدید با امکانات فعلی، ۴ هزار میلیارد ریال هزینه در بر داشت اما به منظور کمک به توانمندسازی شرکت های داخلی، افزایش بهره‌وری و استفاده بیشتر از دانش متخصصان ایران اسلامی، اجرای این پروژه توسط یک شرکت داخلی و با هزینه ای حدود ۲۰۸ میلیارد ریال به اتمام رسید و صرفه جویی ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی را در پی داشت.

رونمایی از ۵ دستگاه خودروی ویژه سبک و سنگین و ۸  سردخانه سیار

در ادامه حضور مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب در شرکت نفت و گاز گچساران از ۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین این شرکت که به شکلی ویژه طراحی، بازسازی و تجهیز شده اند، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری معاصر، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، گفت: با تلاش جهادگونه همکاران اداره ترابری مدیریت خدمات، تعداد ۴ دستگاه خودروی سنگین و یک دستگاه خودروی سبک با استفاده از قابلیت‌های فنی موجود و نیز ظرفیت‌های بالقوه و توانمند شرکت های دانش بنیان طراحی، بازسازی و تجهیز شد.

مهندس غلامرضا کمالی اظهار کرد: بازسازی این دستگاه‌ها با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و کاهش تورم با کمترین هزینه و صرفه اقتصادی بالا و به‌منظور صیانت و پشتیبانی از تولید انجام شد.

کمالی افزود: ارزش تقریبی خودروهای سنگین و سبک طراحی و بازسازی شده ۳۵۵ میلیارد ریال است که بازسازی و تجهیز آنها با مبلغی حدود ۳۴ میلیارد ریال انجام شده و در نتیجه حدود ۳۲۱ میلیارد ریال صرفه اقتصادی به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه رسالت این شرکت به منظور تحقق اهداف کلان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران در حفظ و افزایش تولید است، گفت:‌ به این منظور طراحی، ساخت و تجهیز سه دستگاه خودرو تعمیراتی شامل کامیون خودرو بر، کامیون سرویس (جهت تعمیر ماشین آلات سیار ساختمانی) و خودرو سبک تعمیرگاه سیار با موفقیت انجام شده است.

به گفته وی، اداره ترابری مدیریت خدمات شرکت نفت و گاز گچساران، برای نخستین بار در مناطق نفتخیز جنوب، بازسازی و نوسازی یک دستگاه خودرو سنگین آمبولیفت را با هدف خدمت رسانی و انتقال بیماران و جانبازان معزز به داخل هواپیما به اتمام رسانده است.

کمالی اظهار کرد: همچنین یک دستگاه اتوبوس ۴۴ نفره، با تلاش مضاعف همکاران اداره ترابری و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، با طراحی و تجهیز کامل به نخستین اتوبوس ویژه (VIP) ۲۵ نفره شرکت نفت و گاز گچساران تبدیل شد تا در خدمت کارکنان شریف این شرکت باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تمامی این خودروهای سبک و سنگین از چابکی و قدرت مانور بالایی برخوردار هستند، از این رو اهمیت بازطراحی و بازسازی این دستگاه ها از سوی اداره ترابری مدیریت خدمات در دستور کار قرار گرفته و از امروز در زمره ناوگان ترابری شرکت، آماده خدمت رسانی به همکاران محترم قرار می‌گیرند.

در پایان این مراسم، همچنین از ۸ دستگاه سردخانه سیار با ظرفیت  ۱۰ هزار لیتر و با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال احداث شده است، جهت بهره برداری در موکب شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در پایانه مرزی شلمچه، رونمایی شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز