تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

انواع راه‌ها به همت احداث شد

تکمیل پروژه‌های برجای مانده از دولت قبل در حوزه آزادراه، بزرگراه و راه اصلی از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم بوده که از ابتدای فعالیت خود تاکنون در این بخش به موفقیت‌های خوبی رسیده است.
کد خبر: ۷۱۷۸۵

به گزارش معاصر، افتتاح آزاد راه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر، باند غربی قطعه دوم آزاد راه تهران شمال به طول ۲۲ کلیومتر، محور پاتاوه – دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر، کریدوربزرگراهی غرب کشور به طول ۶۰ کیلومتر و بهره برداری از محور بهسازی راه اصلی چابهار- زاهدان به طول ۲۵ کیلومتر از جمله پروژه هایی هستند که به همت دولت سیزدهم در بخش جاده ای شاهد راه‌اندازی آنها بودیم.

همچنین بهرهبرداری از محور بیجار- زنجان به طول ۲۷ کیلومتر، کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به طول ۷۶ کیلومتر، قطعه چهارم باند دوم محور بابامیدان- گچساران و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح وحدتیه به طول ۶۰ کیلومتر و محور جهرم- لار- بندرعباس به طول ۲۰ کیلومتر و محور سربیشه - درح - ماهیرود - میل ۷۸ به طول ۲۰ کیلومتر و باند دوم شازند - ازنا به طول ۱۷ کیلومتر از دیگر دستاوردهای دولت در این بخش بوده است.

برطرف شدن یک هزار و ۷۱ نقطه پرتصادف و مستعدد حادثه

از دیگر فعالیت‌های دولت مردمی سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی می‌توان به شناسایی نقاط پرتصادف و مستعد حادثه و اجرای عملیات‌هایی با هدف بهسازی و نوسازی این نقاط اشاره کرد.

به همین منظور یک هزار و ۷۱ نقطه پرتصادف مصوب و مستعد حادثه شناسایی که از این تعداد ۶۴۹ نقطه پرتصادف مصوب و ۴۲۲ نقطه مستعد حادثه در استان‌های کشور بوده که دولت نسبت به بهسازی و برطرف‌کردن این نقاط اقدام کرده است.

از جمله این نقاط پرتصادف مصوب و مستعد حادثه می‌توان به ۱۰۵ نقطه در استان فارس، ۷۱ نقطه در کرمان، ۶۶ نقطه در قم، ۵۲ نقطه در استان خراسان شمالی و ۴۶ نقطه در آذربایجان شرقی اشاره کرد.

ساخت، بهسازی و آسفالت ۵ هزار و ۴۵۴ کیلومتر راه روستایی

بهسازی راه‌های روستایی را نیز می‌توان از دیگر اقدامات دولت مردمی سیزدهم در راستای خدمات‌رسانی به مردم اشاره کرد که از ابتدای فعالیت خود تاکنون به این بخش نیز اهتمام ویژه‌ای داشته که به همین منظور در همین مدت شاهد ساخت، بهسازی و آسفالت ۵ هزار و ۴۵۴ کیلومتر راه روستایی در تمام استان‌های کشور بودیم.

از جمله اقدامات دولت سیزدهم در این بخش می‌توان به احداث و آسفالت راه های روستایی استان‌های سیستان و بلوچستان به طول ۵۳۵ کیلومتر، کرمان به طول ۳۹۸ کیلومتر ، هرمزگان به طول ۳۲۷ کیلومتر، آذربایجان غربی به طول ۲۵۴ طول کیلومتر و کردستان به طول ۲۲۳ طول کیلومتر اشاره کرد.

نگهداری از ۳۲ هزار و ۹۵۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی کشور

نگهداری از راه های اصلی و شریانی کشور را نیز می توان از دیگر افتخارات دولت سیزدهم در حوزه راه عنوان کرد، که در این بخش نیز از زمان آغاز فعالیت خود تاکنون موفق به نگهداری از ۳۲ هزار و ۹۵۱ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی کشور شامل روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی، لکهگیری و درزگیری شده است.

همچنین نگهداری از ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و ۵۱۵۶ کیلومتر از راه های فرعی کشور شامل روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی از دیگر اقدامات دولت با هدف حفظ و نگهداری راه‌های اصلی و شریانی کشور است.

توسعه خطوط ریلی اولویت دولت سیزدهم برای خدمات رسانی به مردم

از دیگر اقدامات دولت برای توسعه خدمات رسانی به مردم در حوزه حمل و نقل می‌توان به اجرای برنامه‌هایی در بخش حمل و نقل ریلی پرداخت.

افتتاح بخش اول راه آهن چابهار زاهدان(محدوده زاهدان -خاش) بطول ۱۵۴ کیلومتر، خط ریلی میانه- بستان آباد – تبریز (بستان آباد - خاوران) بطول ۴۴ کیلومتر، خط دوم ریلی بطول ۱۳۰ کیلومتر (بخشی از خط دوم راه آهن بافق – یزد- زرین شهر و اردکان – ارژنگ بطول ۶۰ کیلومتر و خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک بطول ۷۰ کیلومتر) و بهره برداری از مرکز لجستیک آپرین به عنوان بزرگترین قطب وارداتی و صادراتی ریلی مرکز کشور با وسعت حدود ۵۵ هکتار در تقاطع کریدورهای بین المللی و ریلی شرق - غرب و شمال – جنوب در ۲۰ کیلومتری شهر تهران از جمله اقدامات دولت در حوزه حمل و نقل ریلی است.

همچنین نولید و بازسازی ۲۰۷۱ دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل واگن باری ، مسافری و لوکوموتیو، بهسازی و بازسازی ۲۲۰ کیلومتر از خطوط ریلی و نصب دوربین های مدار بسته CCTV در ۵۷ ایستگاه ریلی و زیر سازی ۳۱۶ کیلومتر، ریل گذاری ۲۴۱ کیلومتر خطوط ریلی و احداث ۲۲ هزار و هفت متر مربع ایستگاه را نیز می‌توان از دیگر برنامه های دولت سیزدهم در این حوزه نامید.

افتتاح ۶۸ پروژه زیرساختی در بخش دریایی

اقدامات دولت در حوزه حمل و نقل در بخش دریایی را نیز نباید نادیده گرفته و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون شاهد افتتاح و بهره برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی به ارزش ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در این حوزه هستیم.

از جمله اقدامات دولت در این بخش می‌توان به احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور( ۸ پست اسکله شناور مسافری و گردشگری در بندر خرمشهر و ۲ پست اسکله در بندر گناوه و یک پست اسکله کانتینری در فاز سوم بندر شهیدرجایی)، بهره برداری از بندر چندمنظوره خمیر و بهره‌برداری از بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر برای شناورهای دارای طول ۱۵۰ و عمق هفت متر اشاره کرد.

توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی با بیش از ۴۹ هزار متر مربع

همچنین در حوزه هوایی و در همین مدت شاهد تکمیل و بهره برداری توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی بیش از ۴۹ هزار متر مربع بودیم.

از جمله اقدامات در این بهش می‌توان به بهره برداری از ترمینال و ساختمان جنبی فرودگاه گناباد مجموعا به مساحت ۲۰۵۰ متر مربع ، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت ۴۱۳۵ متر مربع ،تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع ، ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام به مساحت ۵۸۰۰ متر مربع ، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به میزان ۱۳ هزار متر مربع و توسعه اپرون فرودگاه بندر عباس به مساحت ۲۲ هزار متر مربع اشاره کرد.

همچنین تعمیر ۳۱ دستگاه موتور هواپیماها و بازگشت ۳ فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه هوایی است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز