تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

رهبر انقلاب با نخبگان و استعدادهای برتر دیدار کرد

نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند
کد خبر: ۷۱۸۶۴

به گزارش معاصر، حدود هزار نفر از نخبگان کشور شامل برگزیدگان کنکور، برگزیدگان المپیادها، استادان جوان، برگزیدگان جایزه‌های علوم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و تمام کسانی که به نحوی مستعدین و نخبگان حوزه علم و فناوری در کشور هستند، با رهبر معظم انقلاب اسلامی در محل حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.

از نکات جالب توجه در این دیدار، نصب تمثال شهیدان چمران، طهرانی‌مقدم، فخری‌زاده، علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن و دکتر کاظمی آشتیانی در کنار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

پیش‌تر جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی ۲۷ مهر ۱۴۰۱ نیز با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب دیدار کرده بودند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آن دیدار، وزیران حاضر در جلسه را به انتقال و پیگیری پیشنهادهای نخبگان در هیات وزیران مأمور کردند و افزودند: باید با رفتار کریمانه با نخبگان به عنوان ثروت عظیم ملی، در مراقبت از این ثروت تعیین‌کننده و افزایش آن، به جدّ تلاش کنیم.

ایشان نخبه علمی و دانشگاه را از ارکان مهم پیشرفت کشور دانستند و افزودند: هر قدر دانشگاه تعطیل و روند فعالیت علمی تخریب و ناقص شود برای دشمن مغتنم است؛ به همین علت که نه دیروز و امروز بلکه در مقاطع مختلف برای توقف دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی در همان دیدار غفلت‌نکردن از ظرفیت‌های عظیم و وسیع کشور را یکی دیگر از الزامات نخبگی برشمردند و افزودند: متأسفانه اکثر نخبگان از ظرفیت‌های گسترده کشور مطلع نیستند و یکی از کارهای مهم معاونت علمی ریاست‌جمهوری، آشناکردن نخبگان جوان با ظرفیت‌ها و کارهای بزرگ در دست انجام است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز