تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
معاون بهداشت وزارت بهداشت :

به صفر رسیدن فلج اطفال در کشور

ماحصل واکسیناسیون با ۹۷ درصد پوشش کشوری، منجر به این موفقیت شد که به عنوان مثال امروز، بیماری فلج اطفال در کشور به صفر رسیده است.
کد خبر: ۷۱۸۷۳

به گزارش معاصر، دکتر حسین فرشیدی ضمن تشریح دستاوردهای حوزه بهداشت در کشور، گفت: در حوزه واکسیناسیون کشوری در منطقه رتبه یک را داریم و از ابتدا دو سیاست را در اولویت قرار دادیم؛ اول اینکه واکسن باید توسط دولت تامین شده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و دوم اینکه اعتماد جامعه به حوزه بهداشت برای دریافت به موقع واکسن، جلب شود.

وی افزود: ماحصل واکسیناسیون با ۹۷ درصد پوشش کشوری، منجر به این موفقیت شد که مثلا امروز، بیماری فلج اطفال در کشور به صفر رسیده، علیرغم اینکه در کشورهای همسایه هنوز هم این بیماری مشاهده می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: بیماری های سرخک و سرخجه به دلیل واکسیناسیون گسترده در مرحله حذف قرار گرفته و در دوره کرونا نیز با تامین واکسن و مشارکت مردم، این بیماری به خوبی مدیریت و کنترل شد.

وی گفت: تزریق روزانه بیش از ۸ میلیون دز واکسن کرونا و کنترل این بیماری، از دستاوردهای مهم حوزه بهداشت در دولت سیزدهم محسوب می شود.

فرشیدی با اشاره به ارتقای شاخص های بهداشتی از سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، تصریح کرد: عملکرد حوزه بهداشت در پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای شاخص‌های سلامتی، به گونه‌ای است که از مرگ و میر ۳۰ در هزار در نوزادان زیر یک ماه، به عدد ۸.۵ برسیم که در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و برخی کشورهای جهان، موفقیت خوبی به شمار می‌رود.

وی افزود: مرگ و میر حین بارداری، کودکان زیر ۵ سال و بالای ۵ سال نیز به طور واضح در طی سال‌های بعداز انقلاب اسلامی تاکنون، کاهش چشمگیر داشته و تمام این موفقیت‌ها مرهون سیستم بهداشتی مناسب در کشور است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تشخیص به موقع، درمان و کنترل بیماری مالاریا در کشورمان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زمینه درمان بیماری سل در کشور از نظر تشخیص، درمان و پیگیری، در سطح منطقه رتبه یک را داریم. علیرغم اینکه تجمعات زیادی از جمله اربعین برگزار می‌شود، به دلیل عملکرد مناسب نظام بهداشتی کشور، بیماری های عفونی به خوبی کنترل شده و یا به موقع تشخیص داده شده و درمان می شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه نظام سلامت باید پویایی خود را حفظ کند، عنوان کرد: با اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع به صورت فعال‌تر در سطح کشور و پیگیری مداوم سلامتی افراد از سوی مراقبین سلامت، به سمت پویایی هرچه بیشتر حوزه سلامت و پیشگیری، پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز