تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

تعداد خبرنگاران کشته شده در غزه 22 نفر اعلام شد

درگیری رژیم صهیونستی و غزه پس از عملیات طوفان‌الاقصی و بمباران‌های متعدد اسرائیل در غزه، تلفات شدیدی را به روزنامه‌نگاران وارد کرده به طوری که در جدیدترین اخبار اعلام شده تعداد خبرنگاران کشته شده در غزه 22 نفر اعلام شد.
کد خبر: ۷۲۰۰۳

به گزارش ایسنا، کمیته محافظت از روزنامه‌نگاران در حال بررسی همه گزارش‌های مربوط به شهدا، مجروح‌شدگان، بازداشتی‌ها و یا مفقود شدن روزنامه‌نگاران در جنگ است و بر اساس جدیدترین آمارها از ۲۱ اکتبر، حداقل ۲۲ روزنامه‌نگار در میان بیش از ۴۰۰۰ کشته از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر بودند. 

روزنامه‌نگاران در غزه با خطرات ویژه‌ای مواجه هستند و سعی می‌کنند درگیری را در میان حمله زمینی و حملات هوایی ویرانگر رژیم صهیونیستی، اختلال در ارتباطات و قطعی برق گسترده پوشش دهند. 

همچنین تاکنون‌ ۸ خبرنگار زخمی شده‌اند و ۳ خبرنگار مفقود یا بازداشت شدند.

«شریف منصور» هماهنگ‌کننده برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) گفت: «این سازمان تأکید می‌کند که روزنامه‌نگاران غیرنظامیانی هستند که در مواقع بحران کار مهمی انجام می‌دهند و نباید مورد هدف طرف‌های متخاصم قرار گیرند. روزنامه‌نگاران در سراسر منطقه برای پوشش این درگیری دلخراش فداکاری های بزرگی انجام می دهند. همه طرف‌ها باید برای تضمین امنیت خود اقداماتی انجام دهند».

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز