تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

درخواست فوری حماس برای بازگشایی دائمی گذرگاه رفح و ارسال مواد غذایی به غزه

یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که مقاومت فلسطین خواستار بازگشایی دائم گذرگاه رفح برای تسهیل انتقال مجروحان به خارج است.
کد خبر: ۷۲۰۱۰

به گزارش خبرگزاری معاصر به نقل از رسانه های عربی، اسامه حمدان در این باره گفت: ما خواستار بازگشایی دائمی گذرگاه رفح و همچنین ارسال مواد غذایی به نوار غزه به صورت مستمر هستیم.

اسامه حمدان افزود: درخواست می کنیم سوخت به صورت فوری برای نوار غزه ارسال شود تا بیمارستان ها به گور دسته جمعی تبدیل نشوند.

عضو ارشد حماس تصریح کرد: با همه میانجی ها برای اجرای تصمیم جنبش، برای بستن پرونده اسرای غیر نظامی در صورت فراهم شدن شرایط امنیتی مناسب، همکاری خواهیم کرد.

اسامه حمدان همچنین گفت: ۴۰ درصد از شهدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را کودکان تشکیل می دهند. از این رو خواستار اعلام فردا به عنوان روز همدردی با کودکان غزه هستیم.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه توسط بمب افکن های اسراییل، آمریکا و اروپا از رژیم اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق اندازد.

به دنبال گذشت بیش از دو هفته از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به چهار هزار و ۳۸۵ نفر افزایش یافت که یک هزار و ۷۵۶ نفر از آنها کودک و ۹۷۶ نفر زن هستند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها هم به ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

در حالی آمار شهدا و مجروحان غزه در حال افزایش است که سران شماری از کشورهای عربی و غیرعربی در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تأکید کردند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز