تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد:

جایگاهم در تیم ملی موروثی نیست

حسن رنگرز گفت: ما دوباره بر روی حسن یزدانی کار می‌کنیم و برای المپیک او را آماده خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۲۰۴۷

به گزارش معاصر، نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی امروز (یکشنبه) در محل ساختمان این فدراسیون برگزار شد. در این نشست ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص نتایج کشتی در رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و برنامه تیم تا المپیک پاسخگوی خبرنگاران بودند.

پژمان درستکار در پاسخ به سوالی در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی گفت: کشتی‌گیر تشخیص می‌دهد که در چه وزنی باشد. چرخه براساس اعلام قبلی است. چرخه انتخابی تیم ملی ممکن است دچار تغییر شود و این تغییرات اعلام می‌شود. نتایج ما در بلگراد آنگونه که می‌گویند بد نبود بسیاری از بزرگان ما در بلگراد نامدارانی را شکست دادند که نمونه آن کشتی‌های میلاد والی‌زاده بود.

درستکار در خصوص سوپرایز حسن در بلگراد گفت: فعل و انفعالی که رقم خورد تمرکز را به هم زد. ما دوباره بر روی یزدانی کار می‌کنیم و برای المپیک او را آماده خواهیم کرد. یزدانی از ناحیه کتف مصدوم بود. البته یزدانی همچنان رقیب تیلور است و ما و حسن هیچگاه ناامید نشدیم و تلاش ادامه دارد.

وی در خصوص تغییرات در کادر فنی گفت: جایگاهم در تیم ملی موروثی نیست اما تا زمانی که  باشم سرباز هستم و خدمت می‌کنم.

همت مسلمی دلش با یزدانی است

وی در خصوص صحبت‌های همت مسلمی مربی سازنده حسن یزدانی نیز گفت: او یک مربی سازنده است. همت مسلمی دلش با یزدانی است اما کار کردن در تیم ملی شرایط خاص خود دارد و حسن یزدانی نیز در خصوص حضور وی در  کادر فنی نظری نداشته است.

سندروم باخت در دقایق آخر

شکست گلیچ در دقایق پایانی دیگر سوال خبرنگاران از درستکار بود. وی در پاسخ به این پرسش گفت: گلیچ دچار یک سندروم باخت در دقایق آخر شده است. من به عنوان سرمربی تیم باید برای ثانیه پایانی برنامه داشته باشم. گلیج بیشتر از لحاظ روحی و روانی مشکل  داشت. سعدالله‌یف آماده بود اما شاید سرحالی همیشه را نداشت.

حضور کامران در ۹۷ قطعی است

درستکار در خصوص کامران قاسمپور نیز گفت: تصمیم گیرنده اصلی خود کشتی‌گیر است و قاسمپور اکنون در حال رسیدن به ۹۷ کیلوگرم برسد و حضور وی قطعی است.

وی همچنین گفت: حساسیت کشتی یزدانی را کم کنید. یزدانی سردار تیم ما است اما همه تیم نیست. ما بحث مربی سازنده می‌کنیم و نباید زیاد پرداخته شود چون ممکن است دیگر کشتی گیران نیز درخواست مربی سازنده بدهند.

برخی اظهارنظرها در مورد امیررضا معصومی احساسی است

درستکار در خصوص امیررضا معصومی و ماندن وی در ایران گفت: این جوان مورد توجه کادر فنی و فدراسیون است و چندین تورنمنت مهم اعزام شده است. برخی اظهارنظرها احساسی است زیرا رفتن معصومی منتفی است.

برخی ملی‌پوشان در حد توان خود نبودند

سرمربی تیم کشتی آزاد در خصوص افت بدنی ورزشکاران نیز گفت: نتیجه ما نسبت به اسلو و بلگراد خوب نبود و می‌توانست خیلی بهتر باشد. برخی ملی‌پوشان در حد توان خود نبودند و بخشی از این کار به ما برمی‌گردد. افت فقط مربوط به ما نبود بلکه آمریکا هم افت امتیازی داشت.

درستکار گفت: برخی مواقع شانس و اقبال موجب موفقیت می‌شود و بسیاری از مربیان بزرگ دنیا نیز به شانس اعتقاد دارند. در بسیاری از اوزان قرعه بد به ما خورد و نمونه آن نیز کشتی رحمان عموزاد بود. رحمان برای قهرمانی آمده بود و به چیزی فکر نکرد، درخواست چلنج در کشتی با موسایف از اتفاقات بد آن دیدار بود که به درخواست عموزاد بود. من در ثانیه پایانی ترسیدم چون تذکر داده بودم که مواظب ثانیه پایانی باشد. از لحاظ بدنی نیز فقط امیرعلی آذرپیرا مشکل پیدا کرد زیرا در سال‌های گذشته بدنسازی به خوبی انجام شده است. مواظب بدن ورزشکاران هستیم و مصدومیت کامران نیز در اردو تیم ملی نبود.

دبیر در کارم دخالت نمی‌کند

درستکار در خصوص دخالت احتمالی دبیر گفت: اصلا این‌چنین نیست. دبیر هم رییس فدراسیون و هم قهرمان المپیک است اگر توصیه کند با جان دل می‌پذیرم، اما هیچ دخالتی در چرخه، اعزام یا انتخاب نفرات تیم ملی ندارد. دبیر صاحب سبک و یکی از بهترین زیرگیرهای تاریخ کشتی است.

وی در خصوص باخت آزادکاران به کشتی‌گیران آمریکا و روسیه گفت: من نمی‌دانم چرا عیسی حاجی‌اف اینقدر بولد شده است. او آماده و رایگان کار می‌کند و من نیز تا چند روز دیگر در خصوص تاثیر وی خواهم گفت. یونس امامی به سیداکوف قهرمان جهان باخت و باخت دوم وی به نفر سوم جهان بود. تسابالوف با کمترین اختلاف به سیداکوف باخت.

وی ادامه داد: الان کشتی تنها بین ایران، روسیه و آمریکا نیست و تک ستاره‌ها در کشورهای مختلف حضور دارند، حتی بحرین نیز یک قهرمان جهان دارد. ما در اوزانی مانند ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم رقیب روسی نداریم. در ۶۵ هم تکرار قهرمانی سخت است. رحمان در المپیک می‌تواند نتیجه متفاوتی را رقم بزند.

درستکار در خصوص پاسخگویی به نتایج تیم ملی گفت: نظر شخصی من بود که تغییر امتیاز کشتی، یزدانی را به هم ریخت.من همیشه پاسخگو بودم. مسابقات قبل از المپیک بسیار مهم است و نتایج ما نسبت به ۲ دوره گذشته شاید خوب نبود اما نسبت با سال‌های قبل بهتر شده است.

در سه سال گذشته فقط نقد شدم

سرمربی تیم کشتی آزاد با بیان اینکه پذیرای نقد است گفت: نقد با تخریب فرق دارد و من از نقد استقبال می‌کنم و در سه سال گذشته بیشتر نقد شدم. کسانی که باید درباره عملکرد خود پاسخگو باشند امروز دست به نقد و تخریب زدند. نقد کردن آسان است اما باید واقعیت را بپذیریم این است چالش‌هایی که داریم آمریکا و روسیه ندارند.

دستیاران بنا قهرمان المپیک بودند؟

وی در خصوص انتخاب دستیاران خود نیز گفت: برخی مربیان ما را با آمریکا و روسیه مقایسه می‌کنند در حالی که شرایط کاملا متفاوت است. کمک‌های من به یک پختگی و اعتماد به نفس رسیدند و سه سال است در پیکارهای جهانی به عنوان مربی حضور دارند. مربیان بسیار خوبی داریم و نمی‌شود از همه آنان استفاده کرد. محمد بنا تاریخی‌ترین نتیجه کشتی را در المپیک رقم زد، دستیاران وی چه کسانی بودند آیا همه دستیاران او قهرمان المپیک بودند؟ خیر. کمک‌های من هم ملی‌پوش بودند و هم عنوان دارند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز