تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

پیروزی والیبال نشسته بانوان

روز نخست بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژ به صورت رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۷۲۱۱۰

به گزارش معاصر، هانگژو، روز اول بازی‌های پاراآسیایی 2022 امروز در شهر هانگژوی چین آغاز شد و نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود رفته‌اند.

گزارش لحظه به لحظه ورزشکاران ایران در روز نخست به شرح زیر است:

پارادوومیدانی:

در نخستین روز از مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، رقابت ماده پرتاب نیزه کلاس F56 برگزار شد؛ جایی که هاشمیه متقیان دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو و زینب مرادی دو ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از فیلیپین ، ویتنام ، چین (2 نفر) ، ازبکستان ، بحرین و هند (2 نفر) به رقابت پرداختند.

زینب مرادی که به عنوان آخرین ورزشکار این ماده پرتاب‌های خود را انجام داد، با رکورد 22.13 متر به مدال نقره دست یافت و صاحب مدال نقره در این دوره از بازی‌ها شد.

مرحله مقدماتی مسابقات دوی 100 متر در کلاس T12 برگزار شد. در این رقابت مهرداد مرادی در گروه دوم با ثبت زمان 11.27 ثانیه زودتر از سایر ورزشکاران به خط پایان رسید و اول شد و به فینال راه یافت. مسابقه فینال فردا برگزار می‌شود.

در ماده پرتاب وزنه کلاس F11 سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علیپور و حسن باجولوند به میدان رفتند. در این رقابت که دو ورزشکار هندی و یک ورزشکار از قزاقستان نیز حضور داشتند ، علیپور با رکورد 13.92 متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد. همچنین مهدی اولاد با رکورد 13.30 متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. دیگر ورزشکار ایران در این ماده یعنی حسن باجولوند با رکورد 11.60 متر به مقام چهارمی بسنده کرد و دستش به مدال نرسید.

 فاطمه منوچهری در ماده پرتاب وزنه کلاس F20 به میدان رفت. منوچهری در این رقابت با رکورد 9.29 متر در رده ششم ایستاد و از دست‌یابی به مدال بازماند.

رضا حاتمی در رقابت‌های دوومیدانی ماده 400 متر  با حریفانی از عراق (2 نفر)، چین و تیمور شرقی رقابت کرد و با زمان 51.84 ثانیه به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد. رکورد حاتمی 69 صدم ثانیه کمتر از قهرمان این رقابت بود. او همچنین توانست رکورد شخصی خود را ارتقا دهد.

والیبال نشسته:

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با اقتدار مقابل کره جنوبی در سه ست پیروز شد. ست اول را ایران 25-10  برد. ست دوم با نتیجه 25-11 به پایان رسید و در ست سوم نیز شاگردان لیلا بریانیان با نتیجه 25-6  به برتری رسیدند تا در گام اول برای همه رقبا خط و نشان بکشند.

دیدار بعدی تیم بانوان کشورمان فردا مقابل مغولستان خواهد بود.

فوتبال نابینایان:

تیم ملی فوتبال نابینایان در نخستین دیدار خود به مصاف ژاپن رفت و به تساوی صفر - صفر رسید.

پاراشنا:

شاهین ایزدیار در ماده 100 متر قورباغه SB9 با ثبت زمان 1:17.84 دقیقه به مرحله پایانی راه یافت. ابوالفضل ظریف پور و سینا ضیغمی نژاد دیگر نمایندگان ایران در رقابت‌های صبح امروز بودند که موفق شدند به مرحله فینال همین ماده راه یابند. ضیغمی نژاد با ثبت زمان 1:12.57 در جایگاه نخست ایستاد و ظریف پور با زمان 1:21.42 پنجم شد.

شاهین ایزیار و سینا ضیغمی‌نژاد در ماده 50 متر آزاد S10 نیز با ثبت زمان 26/24 ثانیه و 26/47 در جایگاه اول و سوم این ماده ایستادند و به فینال رسیدند. رقابت های فینال عصر امروز در مرکز آبی HOC برگزار خواهد شد.

پاراتکواندو:

مریم عبدالله‌پور نخستین نماینده پاراتکواندو کشورمان در وزن 47- کیلوگرم به مصاف آرونا از کشور هند رفت و با نتیجه 21 بر 4 پیروز شد. او در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده تایلند شکست خورد. عبدالله‌پور در رقابت رده بندی برابر ورزشکار قزاقستان 38 بر 14 به پیروزی رسید و صاحب نشان برنز شد.

مهدیه سادات حسینی در دور نخست رقابت های وزن 52- کیلوگرم پاراتکواندو بازی های پاراآسیایی هانگژو به مصاف حریف هندی خود رفت و با نتیجه 22 بر 2 پیروز شد. حسینی در مرحله نیمه نهایی برابر حریف مغولستان خود با نتیجه 20 بر 12 شکست خورد.

نرگس جوادی دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز مقابل لی تینگ از چین رفت و با نتیجه 10 بر 2 به پیروزی دست یافت. او در نیمه نهایی مقابل شائو از چین 10 بر 5 نتیجه را واگذار کرد.

دو نماینده کشورمان برای کسب نشان برنز مسابقه خواهند داد.

پاراقایقرانی:

رقابت‌های قایقرانی بازی های آسیایی هانگژو از امروز دوشنبه در دریاچه فویانگ آغاز شد. در اولین رقابت و در بخش کایاک زنان، فینال کلاس kl1 برگزار شد و سارا عبدالملکی در خط رقابت با قایقرانان سرسختی از کشورهای ژاپن، چین و هند قرار گرفت. قایقران کشورمان با زمان یک دقیقه و 13 ثانیه و 594 صدم ثانیه در رده سوم ایستاد و به مدال برنز رسید.

در بخش کانو مردان، فینال کلاس kl1 برگزار شد و سعید حسین‌پور در خط رقابت با قایقرانانی از کشورهای ژاپن، هند، چین، قزاقستان و کره جنوبی قرار گرفت. سعید حسین‌پور در نهایت با کسب زمان 50 ثانیه و 468 صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد  و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت.

در رقابتی دیگر و در بخش کانو زنان، فینال کلاس vl3 برگزار شد و شهلا بهروزی‌راد در خط رقابت با قایقرانان از کشورهای هند، ازبکستان، چین، قزاقستان، ژاپن و هند قرار گرفت. شهلا بهروزی‌راد در نهایت با اختلاف 46 ثانیه با نفر اول از خط پایان عبور کرد و هشتم شد.

 در بخش کایاک مردان، مرحله ماقبل فینال کلاس kl3 برگزار شد و مسعود قیصری به مصاف قایقرانانی از کشورهای ماکائو، ازبکستان، هند و چین رفت. قایقران کشورمان پس از ورزشکاران ماکائو و ژاپن از خط پایان عبور کرد. فینال مسابقات فردا سه شنبه برگزار خواهد شد.

شطرنج:

تیم ملی شطرنج ایران که با 16 ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی شرکت کرده، از صبح امروز رقابت‌هایش را آغاز کرد. در دور نخست این رقابت‌ها، 16 ورزشکار ایران به میدان رفتند که در پایان 11 برد، دو مساوی و سه شکست حاصل کار شطرنج‌بازان ایران در دور نخست بود.

شطرنج ایران در این دوره از رقابت‌ها با 7 ورزشکار زن و 9 ورزشکار مرد در کلاس‌های B1، B2-B3 و P1  شرکت کرده است. ملی‌پوشان ایران در بخش استاندارد در هفت دور به مصاف رقبا می‌روند و سپس رقابت‌های خود را در بخش رپید آغاز می‌کنند. در بخش استاندارد، شطرنج‌بازها هر روز دو مسابقه را پشت سر می‌گذارند.

پارا تیراندازی:

در نخستین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رقیه شجاعی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران در تفنگ 10 متر بادی زنان (کلاس SH1) در کنار 11 تیرانداز رقابت کرد. او با کسب امتیاز 623.8 در رده چهارم ایستاد و فینالیست شد. شجاعی در فینال با امتیاز 184.7 در رده پنجم قرار گرفت. او سهمیه پارالمپیک در ماده تفنگ بادی را گرفت.

نمایندگان ایران در ماده 50 متر تپانچه در خط آتش ایستادند. فائزه احمدی با رکورد 528.7 در رده هفتم ایستاد و فینالیست شد‌. احمدی در فینال ماده 50 متر تپانچه در خط آتش ایستاد و با رکورد 153.6 پنجم شد و به مدال نرسید. احمدی اما در ماده  p 4 موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس شد.

نسرین شاهی در این ماده با رکورد 525.5 نهم شد و محمدرضا میرشفیعی با رکورد 497.3 در رده پانزدهم ایستاد و هر دو تیرانداز از رسیدن به فینال بازماندند.

پاراتیروکمان:

در بخش مردان محمد عرب عاملی با امتیاز 667 در جایگاه نخست قرار گرفت. غلامرضا رحیمی توانست با کسب 624 امتیاز در جایگاه دوم قرار بگیرد. اصغر زارعی نژاد دیگر نماینده کشورمان نیز با 630 امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.

در بخش ریکرو زنان نیز زهرا نعمتی با 604 امتیاز دوم شد و سمیه رحیمی نیز با 600 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت. رقابت‌های اصلی تیراندازان در بخش ریکرو فردا برگزار خواهد شد.

پاراجودو:

سید میثم بنی‌طبا نماینده وزن 60- پاراجودو کشورمان در کلاس J1 بازی‌های پاراآسیایی هانگژو توانست حریف ازبکستانی خود را شکست دهد و به نیمه نهایی راه پیدا کند. نماینده پاراجودو کشورمان با پیروزی برابر حریف اندونزیایی خود به فینال وزن راه پیدا کرد.

سعید کوهکن نماینده پاراجودو ایران در وزن 60- کلاس J2 که مقابل حریف ازبک خود شکست خورده بود، با توجه به فینالیست شدن حریفش به مرحله شانس مجدد راه یافت.

 پاراتنیس روی میز:

مهدی رضاپور در مرحله مقدماتی رقابت‌های پاراتنیس روی میز، برابر حریفی از چین بازی را با نتیجه سه بر صفر واگذار کرد. او در گروه D رقابت‌ها قرار دارد و در بازی دوم باید به مصاف نماینده قزاقستان برود.

ناصر دهقان‌پور، دومین نماینده پاراپینگ پنگ ایران در روز دوم از رقابت‌های این رشته، به مصاف حریفی از هنگ کنگ رفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

گلبال:

تیم ملی گلبال زنان ایران در نخسین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف کره جنوبی رفت و 11 بر  2 نتیجه را واگذار کرد.  تیم گلبال بانوان ایران با ترکیب فاطمه قایدی، مریم حسام آبادی، ریزان دژآهنگ، زهرا عیدیان، رعنا نیازی ماکویی، معصومه ملایی درختجانی در این بازی‌ها حضور دارد.

 تیم ملی گلبال مردان ایران هم در نخسین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف ژاپن رفت  با نتیجه 13 بر  8 شکست خورد. تیم گلبال مردان ایران با ترکیب خلیل شهریاری نسب، میلاد سوری،مهدی عباسی،مصطفی شهبازی،حسن جعفری، نعمت سرافراز در این بازی‌ها حاضر شده است.

پارادوچرخه‌سواری:

مسابقه پارادوچرخه سواری در ماده چهار کیلومتر تعقیبی انفرادی نابینایان برگزار شد و محمد دلیر ملی‌پوش کشورمان با حریفانش رقابت کرد. دلیر در پایان این مسابقه با زمان 4:55.659 دقیقه در رده پنجم ایستاد و شانس حضور در دیدارهای رده‌بندی و فینال را از دست داد.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز