تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
سازمان غذا و داروی ایالات متحده :

استفاده از فرمالدئید در صاف کننده های مو ممنوع شد

سازمان غذا و داروی ایالات متحده به دلیل نگرانی در مورد ارتباط فرمالدئید با مشکلات تنفسی و برخی سرطان ها، ممنوعیت استفاده از این ماده را در صاف کننده های مو پیشنهاد کرده است.
کد خبر: ۷۲۱۲۶

به گزارش معاصر، به نقل از هلث دی نیوز، در حال حاضر، سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از چنین محصولات صاف کننده مو، را که معمولاً توسط زنان سیاه پوست استفاده می‌شود، منع می‌کند.

تحقیقات اخیر به افزایش آگاهی در مورد خطرات بالقوه استفاده از صاف کننده‌های شیمیایی مو کمک کرده است.

«کیمبرلی برتراند»، دانشیار پزشکی در دانشگاه بوستون و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: مواد شیمیایی موجود در صاف کننده ها، موجب اختلالات در غدد درون ریز می‌شود.

در این مطالعه، داده‌های مطالعه سلامت زنان سیاه‌پوست دانشگاه بوستون، که در سال ۱۹۹۵ آغاز شد و سلامت ۵۹۰۰۰ زن سیاه‌پوست را بررسی می‌کرد، نشان داد که زنان سیاه‌پوست یائسه‌ای که از صاف‌کننده‌های شیمیایی مو استفاده می‌کردند، بیشتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان رحم بودند.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که باروری کمتری در میان مصرف‌کنندگان فعلی و سابق صاف کننده‌های مو وجود دارد.

بر اساس مطالعه‌ای که سال گذشته توسط مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده منتشر شد، زنانی که در سال گذشته بیش از چهار بار از مواد شیمیایی صاف کننده مو استفاده کردند، بیش از دو برابر بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان رحم بودند.

فرمالدئید گازی بی رنگ، قابل اشتعال و بسیار سمی است. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، این ماده در انواع محصولات خانگی، از جمله داروها و لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

به گفته مؤسسه ملی سرطان ایالات متحده، این ماده شیمیایی با لوسمی میلوئیدی (نوعی سرطان پوست) مرتبط است.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز