تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کمیسیون مجلس شورای اسلامی

معضل فرار مالیاتی توسط سامانه مودیان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: درباره تأثیر سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی در کشور گفت:
کد خبر: ۷۲۲۱۳

به گزارش معاصر،ابراهیم نجفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی در کشور گفت: ما در قانون بودجه از یک میلیون و ۴۵۴ هزار میلیاردی که منابع عمومی بوده ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار میلیارد آن پیش بینی درآمدهای مالیاتی و گمرکی است.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی تاکنون میزان تحقق درآمدهای مالیاتی بسیار بالا است.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: متأسفانه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کوچک این قانون به درستی اجرا نمی‌شود و عملاً اطلاع رسانی لازم برای مردم مبنی بر اعلام درآمد برای پرداخت مالیات انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یقیناً این اقدام مجلس و اصلاح قانون ارزش افزوده و اصلاح قانون نظام مالیاتی و حتی تصویب قوانین در مجلس مثل مالیات بر خانه‌های خالی و قانون اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس اجرا شود قطعاً در این حوزه مشکلات مرتفع می‌شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: رهبری بارها گفته که ساختار بودجه ما باید از نفت مستقل شود و متکی به درآمدهای مالیاتی شود.

نجفی در ادامه توضیح داد: این روندی که دولت اکنون آغاز کرده قطعاً از فرارهای مالیاتی جلوگیری خواهد کرد ولی هنوز هم فرارهای مالیاتی وجود دارد. صاحب نظران باید طرح و لایحه‌ای پیشنهاد دهند که با استفاده از آن جلوی فرارهای مالیاتی از طریق سامانه مودیان مالیاتی گرفته شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مالیات اقتصاد
ارسال نظر

آخرین اخبار روز