تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
کاراته‌ قهرمانی جهان؛

راهیابی سعادتی در رده‌بندی و حذف ۵ نماینده ایران

فاطمه سعادتی نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان به جدول رده بندی مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.
کد خبر: ۷۲۲۴۷

به گزارش معاصر، رقابت های کاراته قهرمانی بزرگسالان جهان از روز دوشنبه در شهر بوداپست مجارستان آغاز شده و تا هفتم آبان ماه ادامه دارد. تیم ایران در دو بخش کاتا و کومیته مردان و زنان در این رویداد مهم شرکت کرده است.

امروز چهارشنبه رقابت‌های اوزان ۵۰-، ۵۵-و ۶۱- زنان و ۶۰-، ۶۷- و ۷۵- مردان برگزار شد.

نتایج نمایندگان ایران بدین شرح است:

زنان

وزن ۵۰- کیلوگرم:‌ سارا بهمنیار در گام نخست الکساندرا از لیتوانی را پس از تساوی یک بر یک، با قانون سنشو (کسب امتیاز اول) شکست داد و سپس مقابل یورگلیس نفر نخست رنکینگ جهان از ونزوئلا ۶ بر ۵ باخت و با توجه به نرسیدن حریفش به فینال، بهمنیار حذف زودهنگامی‌ با میدان جهانی داشت.

وزن ۵۵- کیلوگرم: فاطمه سعادتی ابتدا کارین زاراتی از هند را چهار بر صفر مغلوب کرد و سپس مقابل والریا از برزیل را سه بر دو شکست داد. سعادتی در ادامه، لویزا ابوریچه از الجزایر را پنج بر صفر بَُرد اما به ایوت گرانووا از بلغارستان و دارنده مدال طلای المپیک توکیو، یک بر صفر باخت. با رسیدن نماینده بلغارستان به فینال، سعادتی به گروه شانس مجدد قدم گذاشت.

سعادتی با برتری یک بر صفر مقابل اسما شریف از فرانسه به رده‌بندی رسید تا روز شنبه برای کسب مدال برنز به مصاف آنجلیکا اوکراینی برود.

وزن ۶۱- کیلوگرم: آتوسا گلشادنژاد پس از استراحت در دور نخست به مصاف لین سنل از هلند رفت که حریف کیکن (اخراج) شد. آتوسا سپس دانیله ویک از آفریقای جنوبی را دو بر یک بُرد و در ادامه مقابل هوانگ تی از ویتنام یک بر صفر مغلوب شد.با نرسیدن نماینده ویتنام به فینال، گلشادنژاد حذف شد.

مردان

وزن ۶۰- کیلوگرم: علی مسکینی پس از استراحت در دور نخست، برابر تودیا از چاد ۶ بر صفر برنده شد. وی سپس مقابل نیکلاس تامسی از اسلوونی را سه بر صفر از پیش‌رو برداشت. مسکینی در ادامه نتیجه را پنج بر یک به آنجلو کرسنزو ایتالیایی واگذار کرد. با عدم صعود کرسنزو به فینال، مسکینی حذف شد.

وزن ۶۷- کیلوگرم: امیررضا برزویی پس از استراحت در دور نخست، برابر ایوب انیس از الجزایر پس از تساوی هفت بر هفت با قانون سنشو (کسب امتیاز اول) برنده شد، اما در ادامه گرفتار اتفاق عجیبی شد. با اعتراض الجزایری‌ها به قضاوت این دیدار و با نظر شورای داوران، این مبارزه تکرار شد و برزویی پنج بر چهار شکست خورد. با نرسیدن نماینده الجزایر به فینال، برزویی از رقابت‌ها وداع کرد.

وزن ۷۵- کیلوگرم: سامان عدالتی ابتدا ایبارا از مکزیک را پنج بر سه شکست داد و سپس مقابل برایان براندون از انگلیس متحمل شکست سنگین هشت بر دو شد و با نرسیدن نماینده انگلیس به فینال، سامان از دور مسابقات کنار رفت.

روز گذشته، مهدی خدابخشی در ۸۴- با شکست تمامی حریفان خود به فینال رسید و سجاد گنج‌زاده در ۸۴+ راهی دیدار رده‌بندی شد. مبینا حیدری و لیلا برجعلی در کومیته زنان از دور مسابقات کنار رفتند. مهسا افسانه و محمد صدرا شیدزی نیزدر کاتای انفرادی مردان و زنان با عملکردی ضعیف، حذف شدند.

فردا پنجشنبه مرحله مقدماتی کومیته و کاتای تیمی برگزار می‌شود. مرحله نیمه‌نهایی و رپه‌شارژ کومیته و کاتای تیمی هم جمعه انجام خواهد شد.

دیدارهای رده بندی و فینال اوزان مختلف کومیته انفرادی و همچنین کاتای انفرادی روز شنبه برگزار خواهد شد. در نهایت فینال کومیته و کاتای تیمی مردان و زنان روز یکشنبه انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز