تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

ترس استقلال و پرسپولیس از همدیگر به دلیل معرفی ورزشگاه جایگزین

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دلیل معرفی یک استادیوم جایگزین به‌عنوان ورزشگاه دیدارهای خانگی، دچار نگرانی و ترس شده اند.
کد خبر: ۷۲۲۵۱

به گزارش معاصر، ورزشگاه آزادی در دهه‌های اخیر میزبان دیدارهای مهم فوتبال ایران بوده و بازی‌های خاطره‌انگیز استقلال، پرسپولیس و تیم ملی کشورمان در این استادیوم،‌ در ذهن فوتبالدوستان ایرانی باقی مانده است.

این ورزشگاه از تابستان امسال شرایط بدی را سپری می‌کند و اوج وضعیت اسفناک زمین چمن آزادی، دیدار پرسپولیس - النصر در لیگ قهرمانان آسیا بود. با اقدامات مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کل کشور، چمن ورزشگاه ترمیم شد و در دیدار پرسپولیس - گل‌گهر سیرجان و نساجی - الهلال شرایط مناسبی داشت.

با این وجود، تصاویر تلویزیونی دیدار استقلال - هوادار نشان می‌داد که چمن ورزشگاه آزادی به‌راحتی از زمین کَنده می‌شد و به نظر می‌رسد وضعیت بد این چمن بازگشته که همین اتفاق سبب شد مدیران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، به فکر ترمیم اساسی چمن ورزشگاه آزادی بیفتند. مهیار عسگریان رئیس این شرکت هم روز گذشته (سه‌شنبه) از آغاز عملیات ترمیم چمن در اسفند 1402 خبر داد.

عسگریان همچنین به این نکته اشاره کرد که با توجه به تراکم مسابقات در ورزشگاه آزادی، این استادیوم قابلیت میزبان در بازی‌های فقط یکی از تیم‌های استقلال و پرسپولیس را دارد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از دیدار با استقلال تاجیکستان گفت که سرخپوشان باید در دیدارهای بیشتری به میدان بروند و برای بازی در ورزشگاه آزادی در اولویت هستند. استقلالی‌ها هم پس از دیدار با هوادار از لزوم بازی در ورزشگاه آزادی صحبت کردند!

با وجود اینکه مدیران هر دو باشگاه بر لزوم برگزاری بازی‌های تیم خود در مهم‌ترین استادیوم ایران تأکید کرده‌اند، هر دو باشگاه اولویت‌های بعدی خود را برای میزبانی برگزیده‌اند. مسئولان پرسپولیس پیش‌تر ورزشگاه شهید کاظمی را که تمرینات شاگردان گل‌محمدی در آن برگزار می‌شود، به‌عنوان استادیوم رزرو خود معرفی کرده‌اند که این ورزشگاه به تأیید مسئولان سازمان لیگ هم رسیده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال نیز اخیراً سفری به جزیره کیش داشته و شرایط استادیوم المپیک را برای میزبانی از دیدارهای استقلال بررسی کرده است هر چند جواد نکونام و بازیکنان استقلال با این موضوع مخالف هستند.

به نظر می‌رسد نکته‌ای که واکنش استقلال و پرسپولیس را به خروج یکی از این تیم‌ها از ورزشگاه آزادی در پی داشته، نگرانی این باشگاه‌ها از بازی تیم رقیب در استادیوم است. اگر هر باشگاه زودتر استادیوم جایگزین خود را معرفی کند، ورزشگاه آزادی میزبان اختصاصی دیدارهای تیم مقابل تبدیل می‌شود. در این شرایط است که دیگر صدور بیانیه هم نمی‌تواند مؤثر باشد و تیمی که ابتدا ورزشگاه میزبان خود را معرفی کرده، با هجمه هواداران تیم خود مواجه می‌شود.

استقلالی‌ها معتقدند اگر ورزشگاه دومی را برای میزبانی از رقبا اعلام کنند، پرسپولیس تا شروع عملیات ترمیم چمن در استادیوم آزادی میزبانی می‌کند و پرسپولیسی‌ها بر این باور هستند اگر دیدارهای خانگی خود را به ورزشگاه شهید کاظمی منتقل کنند، آزادی میزبان اختصاصی بازی‌های استقلال خواهد بود. همین ترس باعث شده تا امروز هیچ‌کدام پا پیش نگذارند.

عسگریان در بخشی از مصاحبه روز گذشته خود‌، سازمان لیگ را مسئول انتخاب تیمی دانسته بود که قرار است تیم میزبان در ورزشگاه آزادی را معرفی کند. باید دید سازمان لیگ چه رویکردی در این زمینه خواهد داشت و چه تصمیمی در این باره می‌گیرد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز