تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

شبکه ارتشاء، اختلاس و زمین‌خواری در سراوان با دستگیری ۴ مدیر و زمین‌خوار منهدم شد

یک شبکه گسترده ارتشاء، اختلاس و زمین‌خواری در سراوان توسط اداره‌ کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با همکاری دادگستری شهرستان سراوان شناسایی و منهدم شد.
کد خبر: ۷۲۲۷۹

به گزارش معاصر از زاهدان، اداره‌کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برخورد با مفاسد کلان اقتصادی و اداری و جلوگیری از ایجاد شبکه‌های فساد و تبانی در سال «مهار تورم و رشد» تولید با همکاری دادگستری شهرستان سراوان اقدامات صیانتی و اطلاعاتی ویژه‌ای را برای شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی و زمین‌خواران کلان در این شهرستان در دستور کار خود قرار داد.

در این راستا با عنایات خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) با همکاری و با هماهنگی مقامات قضایی و همراهی اعضای شورای تأمین، شناسایی یک شبکه گسترده ارتشاء و اختلاس و زمین‌خواری از اسفندماه سال 1401 آغاز شد و طی چند ماه کار اطلاعاتی و جمع‌آوری ادله و مستندات قضایی، یک باند بزرگ اختلاس و زمین‌خواری در شهرستان سراوان مورد ضربه قرار گرفت.

پس از شناسایی اراضی دولتی و ملی تصرف‌شده در شهرستان سراوان با دستور مقام قضایی تاکنون بیش از 65 هکتار از اراضی مذکور به‌ارزش 500 میلیارد تومان از ید زمین‌خواران آزاد و به بیت‌المال برگردانده شد،
همچنین 4 نفر از مدیران و زمین‌خواران بزرگ سراوان که این شبکه را به‌صورت حرفه‌ای مدیریت می‌کردند نیز دستگیر و به دادسرای شهرستان سراوان معرفی شدند.

از شهروندان تقاضا می‌شود برای مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی برای یاری رساندن به خادمان خود در وزارت اطلاعات هرگونه اخبار و گزارشات در خصوص تخلفات و فساد اداری را با شماره تماس 113 اعلام کنند.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز