تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
بیست‌ و دومین روز عملیات طوفان الاقصی:

پیشروی‌ زمینی صهیونیست‌ها در غزه

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی وارد بیست و دومین روز خود شده است.
کد خبر: ۷۲۲۸۳

به گزارش معاصر،با اعلام ارتش اشغالگر مبنی بر گسترش عملیات زمینی در مرزهای نوار غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین همچنان خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی و سربازانی که در تلاش برای نفوذ به مناطق مرزی غزه هستند، هدف قرار می‌دهند. جنگنده‌های اشغالگر همچنان به بمباران منازل و غیرنظامیان ادامه می‌دهند. خبرنگاران شب گذشته را خشن‌ترین شب از زمان آغاز تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه از هفتم اکتبر توصیف کردند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بامداد امروز شنبه در حالی وارد بیست و دومین روز و چهارمین هفته از زمان آغاز طوفان الاقصی شده که با قطع شبکه‌های ارتباطی و اینترنت تجاوزات صهیونیست‌ها با شدت بیشتری در خاموشی اطلاعات ادامه دارد.

 

توپخانه ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به بمباران چندین منطقه نزدیک حصار امنیتی در شرق نوار غزه پرداخت.

 

خبرنگار الجزیره گفت که رژیم صهیونیستی حملاتی را به منطقه طرح بیت لاهیا در شمال نوار غزه انجام داد. به گفته این خبرنگار، صهیونیست‌ها اطراف بیمارستان الکلی در شمال غزه را هم بمباران کردند.

همچنین خبرنگار المیادین محورهای جدید حملات صهیونیست‌ها را بیت لاهیا، بیت حانون و جبالیا اعلام کرد.

به گفته این خبرنگار از غزه، اشغالگران در بمباران شبانه خود از سلاح‌های پیشرفته ضد استحکامات استفاده کردند.

این خبرنگار افزود، اشغالگران مرتکب سلسله کشتارها در غزه همزمان با تلاش‌ها برای پیشروی زمینی شدند. غزه شب گذشته شاهد خشونت‌بارترین حملات زمینی، دریایی و هوایی از زمان آغاز تجاوزات بود.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش خود از غزه افزود: قطع اینترنت و ارتباطات توسط اشغالگران منعکس کننده تمایل اشغالگران برای مخفی کردن جنایاتشان در غزه است. همچنین قطعی اینترنت منجر به مانع تراشی در عملیات نجات می‌شود در حالیکه صدها تن زیر آوار گیر افتاده‌اند. او ادامه داد: براساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت، حدود ۱۰۰۰ فلسطینی همچنان زیر آوار هستند.

 

مقابله با تهاجم زمینی دشمن با موشک‌های کورنت

به گفته او، گردان‌های القسام و القدس شاخه‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی دو پیشروی ارتش اشغالگر را ناکام گذاشته و آن را خنثی کردند.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز جمعه اعلام کرد که مبارزان آن در دو نقطه در داخل نوار غزه درگیر شدند.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای اعلام کردند که به مقابله با تهاجم زمینی به بیت حانون (شمال نوار غزه) و شرق البریج (مرکز) پرداختند و درگیری‌های خشونت‌آمیزی روی داد.

رسانه‌های فلسطینی در غزه شامگاه جمعه فاش کردند که گردان‌های القسام از موشک‌های کورنت برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی استفاده کردند.

شبکه ماهواره‌ای الاقصی گزارش داد که درگیری‌های شدیدی بین مبارزان مقاومت و صهیونیست‌ها در نزدیکی مرزهای نوار غزه رخ داد که طی آن چهار فروند موشک کورنت به سمت تانک‌ها و خودروهای زرهی اشغالگران شلیک شد.

 

الاقصی با انتشار ویدئویی در تلگرام، لحظه پرتاب موشک‌های کورنت در عملیات مقابله با تهاجم زمینی اشغالگران را نشان داد.کورنت یک موشک ضد زره ساخت روسیه است که توسط پرتوهای لیزر هدایت شده و می‌تواند از سکوی نصب شده روی زمین یا مستقیماً روی شانه پرتاب شود.

 

کانال ۱۳ عبری مدعی شد: ارتش اسرائیل همچنان در داخل نوار غزه است

 

شبکه ۱۳ عبری به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که ارتش این رژیم همچنان در داخل نوار غزه است و از آن عقب نشینی نکرده است.وب‌سایت Ynet نیز به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که فرماندهی ارتش رایزنی‌های جدیدی را برای تعیین مراحل بعدی تهاجم زمینی به نوار غزه که از عصر دیروز کلید خورده، آغاز کرده است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی انهدام ۱۵۰ هدف زیرزمینی در نوار غزه شد

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که در جریان حملات خود به نوار غزه، توانسته ۱۵۰ هدف را هدف قرار دهد.ارتش اشغالگر بدون اشاره به حملات به منازل و غیرنظامیان مدعی شد که در طول شب ۱۵۰ هدف که بیشتر آنها تونل‌ها و دیگر زیرساخت‌های زیرزمینی در شمال نوار غزه بودند را منهدم کرد.رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، طی ساعات شب گذشته مرزهای مشترک با غزه شاهد درگیری‌های شدید بود.

 

تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با همتای صهیونیست خود

رویترز به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که لوید آستین وزیر در تماسی با همتای صهیونیستی خود یوآو گالانت، بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان در نوار غزه تاکید کرد. آستین بر لزوم آزادی تمام اسرای صهیونیست توسط حماس تأکید کرد.رسانه‌های صهیونیست‌ اذعان کردند، یک سرباز رژیم صهیونیستی در اثر شدت جراحاتی که در روز اول جنگ در غلاف غزه برداشته بود، از پای درآمده است.

 

برنامه جهانی غذا: نوار غزه روزانه نیاز به ورود ۴۰ کامیون دارد

برنامه جهانی غذا نیاز به ورود روزانه ۴۰ کامیون به نوار غزه را تأیید کرد تا بتواند دامنه عملیات خود را گسترش داده و در دو ماه آینده به ۱.۱ میلیون نفر کمک غذایی ارائه کند.به گفته هلال احمر فلسطین، تا بعدازظهر جمعه، مجموع کامیون‌های کمک‌رسانی - که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از طریق گذرگاه زمینی رفح وارد نوار غزه شده‌اند - به ۸۴ کامیون رسیده در حالی که تاکنون اجازه ورود سوخت داده نشده است.

 

شهادت ۱۰۰ نفر در بمباران برج مسکونی در غزه

منابع فلسطینی از بمباران یک برج مسکونی در غزه و شهادت ۱۰۰ فلسطینی خبر دادند.به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری شهاب، در ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، جنگنده‌های این رژیم یک برج مسکونی در «حی الشاطی» واقع در غرب غزه را بمباران کرده و ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

 

حماس: مقاومت فلسطین برای حمله زمینی دشمن آمادگی کامل دارد

جنبش حماس شامگاه جمعه تاکید کرد که گردان‌های القسام و تمامی نیروهای مقاومت فلسطین برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها با قدرت کامل و خنثی کردن تهاجمات آمادگی کامل دارند. پس از اعلام ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش عملیات زمینی خود در نوار غزه، یک مقام ارشد حماس شامگاه جمعه تاکید کرد که حماس برای مقابله با تهاجم زمینی احتمالی اشغالگران آماده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز