تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

نشست هیئت عالی فنی تخصصی مدیریت پژوهش و فناوری صنعت نفت برگزار شد

نشست هیئت‌ عالی فنی - تخصصی مدیریت پژوهش و فناوری صنعت نفت با حضور مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت و معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و مدیران ارشد از چهار شرکت اصلی برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۲۹۱

به گزارش معاصر به نقل از مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، نشست هیئت‌ عالی فنی تخصصی مدیریت پژوهش و فناوری صنعت نفت روز دوشنبه (یکم آبان‌ماه) با حضور محسن حقیقی‌مقدم، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، وحید رضا زیدی‌فرد، معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، مجید دفتری، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، سیدمهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، حسن مظلوم فارسی‌باف، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، نمایندگان مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در سالن کنفرانس‌های مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت برگزار شد.

حقیقی‌مقدم در این نشست با تأکید بر توجه به حوزه‌ها و گروه‌های تخصصی و فنی این گروه مدیریتی گفت: خبرگان دانشگاهی و تجربی در یک هم‌افزایی فنی تخصصی می‌توانند برای صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران راهگشایی و افق‌گشایی داشته باشند.

وی با بیان اهمیت و جایگاه پژوهش و فناوری در بومی‌سازی دانش فنی و حل چالش‌های تخصصی صنعت نفت گفت: از هر طریق ممکن باید نسبت به افق‌گشایی فناورانه در این صنعت کمک رساند. تأمین دانش فنی از بالادست تا پایین‌دست، ساخت بار اول، توجه به نقش تکنولوژی‌های جدید و صنعت دیجیتال و هوش مصنوعی از جمله عرصه‌های نقش‌آفرینی مدیران پژوهش و فناوری در صنعت نفت است.

در پایان نشست ۱۵ نفر از خبرگان فنی تخصصی با رعایت اصول و شاخص‌های مندرج در دستورعمل باشگاه خبرگان صنعت نفت تأیید و به مرکز توسعه مدیریت معرفی شدند.

این نشست‌ها بر اساس ابلاغیه وزیر نفت و مصوبه شورای سیاست‌گذاری توسعه مدیریت صنعت نفت در ارتباط با تعیین خبرگان فنی - تخصصی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است هیئت عالی فنی - تخصصی هیئتی است که در هر گروه شغلی، وظیفه تعیین حرفه‌های هدف آن گروه شغلی، سطوح مدیریتی هر حرفه، همچنین تصویب دستورعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها و تأیید صلاحیت خبرگان فنی - تخصصی آن گروه شغلی را به‌عهده دارند. این هیئت متشکل از بالاترین مقام فنی تخصصی گروه شغلی به‌عنوان رئیس هیئت و دو نفر خبره از درون صنعت نفت به پیشنهاد ایشان (که یک نفر از بازنشستگان صنعت نفت است) و نماینده مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت به‌عنوان دبیر هیئت، یک نفر خبره خارج از صنعت نفت با پیشنهاد مرکز است.

خبرگان فنی - تخصصی، جمعی از متخصصان داخلی، بازنشسته و خارج از صنعت نفت در هر گروه شغلی هستند که به پیشنهاد مرکز توسعه مدیریت و تأیید هیئت‌های عالی فنی - تخصصی همکاری آنها با مرکز شامل مشارکت در تهیه دستورعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها، انجام ارزیابی‌های فنی و اجرای برنامه‌های آموزشی و توسعه‌ای همکاری دارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز