تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
واکنش نماینده ایران به ادعا‌های سه کشور اروپایی درباره پرونده یک متهم در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهان:

کشور‌های اروپایی براساس هیجانات فضای مجازی تصمیم نگیرند

سخن گفتن بر اساس اطلاعات غلط کمپانی‌های رسانه‌ای نباید مبنای رفتار و گفتار نماینده‌های پارلمان‌ها شود. کشورهای اروپایی‌ براساس هیجانات فضای مجازی تصمیم نگیرند.
کد خبر: ۷۲۳۵۳

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در جریان اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در پاسخ به ادعاهای ضد ایرانی برخی کشورهای اروپایی خطاب به سه کشور، نروژ، فلاند و دانمارک گفت: امور داخلی ایران هیچ ربطی به شما ندارد.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، عدالت، صلح و نوع دوستی حرف اول و آخر را می‌زند ادامه داد: دستگاه قضایی ایران مثال زدنی استو در جهت تثبیت عدالت تلاش می‌کند. وی گفت: تعجب می‌کنم از نروژ، فلاند و دانمارک که بدون اطلاع دقیق از جزئیات پرونده متهمی که دادگاه برای او رای صادر کرده سخن می‌گویند، سخن گفتن بر اساس اطلاعات غلطی که توسط کمپانی‌های رسانه‌ای پمپاژ می‌شود، نباید مبنای رفتار و گفتار نماینده‌های پارلمان‌ها شود.

رفیعی خطاب به نماینده‌های این سه کشور بیان کرد: نباید اجازه دهید کمپانی‌های رسانه‌ای ذهن‌ها و سخن‌های شما را تنظیم کنند، ما نماینده‌های ایران توقع داریم هیئت پارلمانی نروژ، فنلاند و دانمارک سطح اطلاعات خود را بالا ببرند تا بر اساس هیجانات فضای مجازی تصمیم نگیرند، شما نمایندگان باید صدای حق و حقانیت ملت‌های خود و همه آحاد بشر باشید و به جای دخالت در امور حقه داخلی کشور‌ها به ارائه برنامه‌های خود بپردازید.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: از این سه کشور به صراحت می‌خواهم که مواضع شفاف خود را در مقابل جنایات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس اعلام کنند، جنایتی که تاریخ کمتر به خود دیده است، کشته شدن بیش از ۲ هزار و ۵۵ نفر کودک توسط رژیم نامشروع اسرائیل آبرویی برای سکوت‌کنندگان و حمایت کنندگان نخواهد گذاشت. گفتنی است، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  در یکصدوچهل و هفتمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی  با شعار "اقدامات پارلمانی در جهت صلح، عدالت و ایجاد نهادهای قوی" و حضور در کمیته ها و برنامه های جانبی در کشور آنگولا حضور یافت.

۵۰ هیئت در سطح رئیس مجلس، ۲۳ هیأت به ریاست نواب رئیس مجالس دنیا و مابقی هیأت‌ها به ریاست گروه‌های پارلمانی و یا رؤسای کمیسیون‌های روابط خارجی در این اجلاس حاضر شدند. اجلاس سالانه اتحادیه بین المجالس جهانی هر ۶ ماه یک بار در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز