تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

کاهش خیره‌کننده حوادث در صنعت انتقال نفت کشور

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از کاهش خیره‌کننده حوادث در مراکز انتقال نفت و تأسیسات حیاتی صنعت انتقال نفت کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۹۵

به گزارش معاصر به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، مرتضی گودرزی با بیان اینکه در دو دهه گذشته حوادث احتمالی و ناخواسته صنعت انتقال نفت به میزان ۲ برابر شرایط فعلی بود، گفت: با رعایت الزام‌ها، دستورعمل‌های ابلاغی و اصلاح ساختار در موضوع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توانستیم به مقدار قابل‌توجهی حوادث را کاهش دهیم، به‌طوری که با بررسی‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر فضای شغلی امن و بی‌خطری برای همکاران در مناطق دوازده‌گانه کشور میسر شد.

وی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام‌هایی گفته می‌شود که با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارت مالی به طرح‌ها، تجهیزات و تأسیسات حیاتی و تلفات انسانی جلوگیری کرد، گفت: امسال یکی از اقدام‌های بازدارنده در این حوزه که با مشارکت واحد مهندسی طرح‌ها شرکت انجام شد، اصلاح، بهینه‌سازی و کنترل دستورعمل‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در طرح‌های مختلف پیش از آغاز به‌کار بود که طبق استانداردهای جهانی بررسی و پایش شد.

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: در مناطق دوازده‌گانه صنعت انتقال نفت موضوع پدافند غیرعامل به بخش‌های مختلفی از جمله پدافند غیرعامل زیست محیطی، شیمیایی، سایبری و... تقسیم‌بندی می‌شود که سالانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طبق شرایط اقلیمی و جوی هر منطقه و استان، حدود ۱۰ مانور پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: برای نمونه در مانورهای پدافندهای غیرعامل با محوریت محیط زیست، مواردی از جمله راه‌های مقابله با آلودگی‌های نفتی در محیط‌های عمومی و اطفای حریق و جلوگیری از آتش‌سوزی در محیط‌های صنعتی مراکز انتقال نفت به کارکنان آموزش داده می‌شود.

نقش تجهیزات به روز در کاهش خطرهیا احتمالی

به گفته وی در سال‌های گذشته یکی از چالش‌های مهم صنعت انتقال نفت تجهیز نشدن برخی مخازن نفتی به سیستم اعلان و اطفای حریق بود که به همین منظور با تهیه کالا و تجهیز این مخازن به سیستم‌های به‌روز اچ‌اس‌ئی، گام‌های خوبی در زمینه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برداشته شد.

تقویت ساختار پدافند غیرعامل صنعت انتقال نفت با پهپاد ایرانی

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه نفت در اردیبهشت ماه امسال و مذاکره چند شرکت دانش‌بنیان در زمینه هوا فضا با واحد پژوهش و فناری صنعت انتقال نفت گفت: در این رویداد نمایشگاهی درباره طرح به‌کارگیری پهپاد برای صیانت و پایش خطوط لوله انتقال نفت در کشور بحث و تبادل‌نظر انجام و به همین منظور، نشست‌های کارشناسی برای ارزیابی توانمندی و قابلیت‌های موجود با این شرکت‌های داخلی برگزار شد.

گودرزی اظهار کرد: پایش شبانه‌روزی مسیر خطوط لوله انتقال نفت، نحوه گزارش‌گیری برخط و پیوسته اطلاعات و آزمایش کارایی پهبادها در شرایط اقلیمی هر منطقه از جمله مؤلفه‌های مدنظر صنعت انتقال نفت است که امیدواریم در آینده نزدیک با دریافت مجوزه‌های امنیتی دستگاه‌های مرتبط محقق شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز