تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

در دولت رئیسی طرح‌هایی که پس از سال‌ها به سرانجام رسید

با سفر رئیسی به کردستان علاوه بر افتتاح رسمی و کامل فرودگاه شهدای سقز به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان کردستان، بهره‌برداری از خط‌ راه‌آهن همدان - سنندج نیز محقق شد.
کد خبر: ۷۲۴۳۴

به گزارش معاصر، روز گذشته (جمعه) همزمان با سفر رئیس جمهوری به کردستان، علاوه به افتتاح رسمی و کامل فرودگاه شهدای سقز به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان کردستان، خط‌ آهن همدان-سنندج  نیز پس از ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی که در سفر سال گذشته رئیس جمهوری صورت گرفت، به بهره‌برداری رسید.

برخلاف اینکه برخی ادعاها و انتشار محتواهای کذب در فضای مجازی مبنی بر اینکه اقدام اصلی این دو پروژه و علی‌الخصوص فرودگاه شهدای سقز در دولت قبلی کلید خورده و انجام شده است، این موضوع توسط وزارت راه و شهرسازی تکذیب و تاکید شد که در وهله اول، در دولت گذشته این فرودگاه با توجه به اینکه تکمیل نشده بود و مهمترین عنصر مورد نیاز یک فرودگاه که برج مراقبت است را نداشت، به صورت مجازی افتتاح شد و بر همین اساس امکان پرواز ایمن در آن وجود نداشت و تا به روز گذشته هم از همین روی، هیچ پروازی قادر به نشست و برخاست در آن نبود اما با تکمیل این پروژه در دولت سیزدهم، افتتاح حضوری روز گذشته انجام و اولین پرواز رفت و برگشت از آن صورت گرفت.

در این رابطه، رضا نخجوانی- مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران- نیز ضمن اشاره به افتتاح ویدئو کنفرانسی فرودگاه سقز در دولت گذشته، تشریح کرد: به سبب اینکه فرودگاه  افتتاح شده‌ مجازی دولت قبل، نواقص جدی در حوزه ایمنی هوانوردی داشت و فاقد برج مراقبت بود، قابلیت بهره‌برداری و انجام پرواز نداشت؛ اما طی دو سال اخیر در دولت سیزدهم،   علاوه بر ساخت و تکمیل برج مراقبت و تجهیز آن، ساخت دیوار حفاظتی ساختمان ترمینال و ساختمان پلیس و دیگر پروژه‌های زیرساختی و تجهیز تاسیسات در دستور کار قرار گرفت و در ۱۲ آبان ماه، به بهره‌برداری عملیاتی رسید و دو پرواز رفت و برگشت در نخستین روز افتتاح را تجربه کرد.

راه‌آهن همدان - سنندج با تخصیص اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در دولت سیزدهم، تکمیل شد

همچنین این محتواهای کذب در رابطه با دیگر طرحی که همزمان با دور سوم سفر رئیس جمهوری به استان کردستان صورت گرفت (پروژه راه‌آهن همدان-سنندج)، در فضای مجازی منتشر شد؛ اما معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه ردیف بودجه ابر پروژه راه‌آهن همدان-سنندج خرداد ماه ۱۳۸۴، در مجلس هفتم مصوب شد و یک روز بعد از آن، به تایید شورای نگهبان رسید، تصریح کرد: ساخت پروژه از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۰ به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد رسید و پس از سال‌ها با پیشرفت ۷۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد.

خیرالله خادمی خاطرنشان کرد: از مهرماه سال گذشته با توجه به مطالبات پیمانکاران و مشاوران و توقف پروژه، در سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان کردستان ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافت؛ بر این اساس در دولت سیزدهم ۳۰ درصد اجرای پروژه شامل احداث ایستگاه‌های بین راهی، احداث محوطه‌سازی‌ها، ساختمان‌های پلیس و... و در نهایت رلواژ اول و دوم و نهایی کل مسیر طی دو سال گذشته انجام شده و حال در سفر دوم رئیس جمهوری به این استان، به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

شایان ذکر است که در دولت قبل صرفا زیرسازی خط‌آهن همدان- سنندج انجام  و هیچ کدام از تقاطع‌های غیرهمسطح پروژه ساخته نشده بود؛ این پروژه در دولت سیزدهم تکمیل و ۴۶ تقاطع غیرهمسطح در ۱۵۰ کیلومتر خط‌آهن مذکور احداث شده است.این راه آهن یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین پروژه‌های حمل‌ونقل کشوراست که بعد از ۱۸ سال افتتاح شد.

گفتنی است، صبح روز گذشته (جمعه ۱۲ آبان ماه)، رئیس جمهوری در دومین روز از سفر به استان کردستان که سومین سفر وی به این استان است، وارد سقز شد. همزمان با سفر رئیس جمهوری به کردستان، فرودگاه شهدای سقز به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان کردستان، با فرود هواپیمای خود رئیس جمهور، رسماً افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ همچنین تکمیل و بهره‌برداری پروژه راه‌آهن همدان_سنندج، تحویل ۲۹۰۰ واحد مسکونی و افتتاح چندین طرح عمرانی و زیرساختی در سومین سفر رئیس‌جمهور به استان ‌کردستان محقق شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : رئیسی دولت سیزدهم
ارسال نظر

آخرین اخبار روز