تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
به مناسبت هفته پدافند غیر عامل؛

برگزاری 2 مانور در جهاد کشاورزی فارس

رئيس اداره مديريت بحران و کاهش مخاطرات بخش كشاورزي سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برگزاری دو مانور و چندین برنامه متنوع استانی به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در سطح این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۳۸

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سمیه سلیمی کوچی گفت: رزمایش استانی ساماندهی نهاده های کشاورزی و نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم و دیگر نهاده ها و داروخانه های گیاه پزشکی با به کار گیری بیش از 50 اکیپ نظارتی یکی از مهم ترین برنامه های اجرا شده بود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه رزمایش مذکور با مشارکت مدیریت های حراست و حفظ نباتات، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی در شهرستان های استان فارس اجرایی شد، افزود: این رزمایش به منظور ارتقاء سلامت عموم مرد جامعه برگزار و با متخلفین برخورد قانونی شد.
سلیمی کوچی به برگزاری مانور مشترک اطفاء حریق با همکاری مدیریت حراست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و سازمان آتش نشانی نیز اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این مانور ارتقاء آمادگی کارکنان و شناسایی علل حوادث و سوانح بود تا با فراهم کردن شرایط پیشگیری و مقابله با آنها بتوانند خسارات احتمالی را به حداقل برساند.
وی با اذعان به اینکه نهادینه سازی و ترویج و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل، ارتقاء آموزش های عمومی و آمادگی ملی و آگاه سازی جامعه از دستاوردها و اقدامات سازنده جهاد کشاورزی در حوزه پدافند غیر عامل امری ضروری بوده است، اظهار کرد: با توجه به هداف مذکور، کارگروه پدافند غیر عامل کشاورزی و امنیت غذایی یک مسابقه با موضوع مسائل مرتبط با این حوزه برگزار کرد.
او با اشاره به اینکه این مسابقه با حمایت اداره کل پدافند غیر عامل استانداری فارس برگزار شده است، اضافه کرد: شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد بوده که به قید قرعه به 10 نفر از برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.
رئيس اداره مديريت بحران و کاهش مخاطرات بخش كشاورزي با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل ابراز کرد: ارسال پیامک با محتوای مرتبط به بهره برداران، درج شعار و عناوین نکوداشت روزهای این هفته در مکاتبات، سامانه ها و مانیتور های اداری و برگزاری دوره های آموزشی از جمله دیگر برنامه های جهاد کشاورزی فارس بوده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز