تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
متخصص طب سالمندان :

پیشگیری از بروز آلزایمر

بیماری آلزایمر در نتیجه آسیب سلول‌های مغزی اتفاق می‌افتد اما می‌توان با رعایت برخی نکات تا ۴۰ درصد از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
کد خبر: ۷۲۴۷۶

به گزارش معاصر، دکتر احمد دلبری با اشاره به اینکه داشتن قلب سالم در پیشگیری از آلزایمر بسیار موثر است، تصریح کرد: قلب سالم باعث خون‌رسانی بهتری به مغز می‌شود و امکان آسیب سلول مغزی بسیار کمتر خواهد بود.

او با اشاره به اهمیت فعالیت مغز، گفت: هر چقدر انسان بتواند مهارت جدیدی یاد بگیرد و سلول‌های مغزی را فعال نگه دارد، می‌تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

دلبری خاطرنشان کرد: ورزش کردن نیز راه دیگری برای پیشگیری از آلزایمر است و تحقیقات نشان داده است در ورزشکاران این بیماری کمتر شایع است.

وی به نقش مهم تغذیه اشاره کرد و افزود: رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، میوه‌ها و به خصوص ویتامین‌هایE ،B۱۲ و اسید فولیک ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی فرهنگستان علوم پزشکی کشور، وی افزود: غذاها و مواد سرشار از ویتامین E مانند گل کلم، کلم بروکلی، موز، عدس، لبنیات کم چرب، گوشت سفید و زنجبیل نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز این بیماری دارد. در مقابل مصرف سوسیس، کالباس و سس امکان ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

او در پایان به اهمیت تعاملات اجتماعی اشاره کرد و گفت: افرادی که در طول عمر خود تنها زندگی کرده‌اند و دچار درجاتی از اضطراب و افسردگی بوده‌اند، زمینه ابتلا به آلزایمر در آنها بیشتر مشاهده شده است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز