تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
از دولت سیزدهم چه خبر

نحسی سیزده دامان رضا مرادصحرایی و جواد اوجی را هم گرفت

در ۲ سال اول دولت رئیسی، سه وزیر استعفاء داده، یک وزیر فوت شد. یک وزیر استیضاح و عزل و دیگری هم برکنار شد.
کد خبر: ۷۲۵۰۳

به گزارش معاصر،اولین وزیری که کابینه را ترک کرد،حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

وی که تنها ۲۶۵ روز وزیر بود در ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ به یک باره استعفاء کرد. او علت استعفای خود را «افزایش هماهنگی» در دولت عنوان کرد.

 

۲_رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دومین وزیری بود که رفتن وی نه خواست خودش بود، نه تمایل رئیس جمهور و نه اجبار مجلس.

وی نه استعفا داد، نه عزل شد و نه استیضاح. بلکه در ۱۷ آذر ۱۴۰۱ بر اثر بیماری در چین درگذشت.

۳_ واما سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، تنها وزیر دولت سیزدهم بود که ۲ بار استیضاح شد و از تیغ تیز استیضاح نمایندگان جان سالم به در نبرد. او سرانجام با استیضاح توسط مجلس، عزل شد.

استیضاح اول وی سه شنبه دهم آبان ۱۴۰۱ در صحن مجلس مطرح شد. پس از استماع دلایل و توضیحات نمایندگان متقاضی استیضاح و همچنین توضیحات و دفاع وزیر از عملکرد خود در این وزارتخانه، با ۸۴ رأی موافق، ۱۸۲ رأی مخالف، شش رأی ممتنع و ۲ رأی باطله از مجموع ۲۷۴ نماینده حاضر در مجلس، با عزل وی مخالفت شد.

اما در تاریخ دهم اردیبهشت ۱۴۰۲ استیضاح‌کنندگان، فاطمی‌امین را بخاطر عمل نکردن به وعده‌هایش، در اولویت قرار دادن منافع ۲ شرکت عمدهٔ خودروسازی و ارائهٔ آمارهای خودساخته، با ۱۶۲ رأی موافق، ۱۰۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع، شش رأی باطله از مجموع ۲۷۲ رأی ماخوذه، با استیضاح رضا فاطمی امین موافقت کردند و او را از وزارت صمت برکنار کردند.

 

۴_یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شرایطی همچون عبدالملکی داشت. او نیز در ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ استعفا داد. واریز نشدن حقوق اسفند ۱۴۰۱ معلمان و عدم اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان از اهم دلایل استعفای اجباریش بود.

 

۵_بعد از نوری، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد و کشاورزی برکنار شد.

خبر عزل وی در روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ رسانه ای شد. بهادر جهرمی سخنگوی دولت در این باره گفت: این اقدام در راستای استفاده بهتر از ظرفیت مدیران است.

 

۶_در دوم مرداد ۱۴۰۲ استعفای حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز رسانه‌ای شد. او دلیل استعفای خود را آسیبی که به طحال وی در سانحه هلیکوپتر وارد شده، اعلام کرد. در اسفند ۱۴۰۱ بالگرد متعلق به جمعیت هلال احمر ایران حامل حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مجموعه ورزشی شهرستان بافت در استان کرمان واژگون شد. او در این حادثه دچار خونریزی مغزی شد و به بیمارستانی در کرمان انتقال یافت.

 

۷_۵۶ نفر از نمایندگان مجلس طرح استیضاح آقای صحرایی، وزیر آموزش و پرورش را به دلیل بحث کمبود معلم در مدارس امضا کرده‌اند

 

۸_ بر اساس شنیده ها استعفا و خانه نشینی جواد اوجی، وزیر نفت

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز