تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
سی و ششمین روز عملیات طوفان الاقصی

بیمارستان‌های غزه زیر آتش اشغالگران

در سی و ششمین روز از جنگ نوار غزه، درحالیکه اشغالگران به حملات توپخانه‌ای و هوایی خود علیه منازل مسکونی و غیرنظامیان ادامه می‌دهند، به رغم هشدارها بمباران بیمارستان‌های غزه نیز ادامه دارد. در حالی که نیروهای اشغالگر از طریق زمینی در تلاش برای کنترل بر غزه هستند، با مقابله مقاومت فلسطین روبه‌رو هستند.
کد خبر: ۷۲۵۵۳

 

به گزارش معاصر، اشغالگران پس از بمباران بیش از یک بیمارستان و یک آمبولانس و پس از انکار بمباران بیمارستان المعمدانی و مقصر جلوه دادن مقاومت، همچنان بمباران خود را به صورت متمرکز و عمدی در اطراف چندین بیمارستان در مرکز و شمال نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفا انجام می‌دهند.

منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه گفت: «اگر زنده بمانیم شنبه یک گور جمعی در مجتمع الشفا برای دفن ۱۰۰ شهید ایجاد می‌کنیم، زیرا نمی‌توانیم برای دفن بیرون برویم.»

 

تیراندازی به هر کسی که در اطراف بیمارستان الشفا حرکت کند

مدیر مجتمع پزشکی الشفا در غزه با بیان اینکه هر فردی که در اطراف بیمارستان الشفا حرکت کند مورد هدف هواپیماهای اشغالگر و تک تیراندازها قرار می‌گیرد، گفت: نمی‌توانیم برای مداوای مجروحان به بیرون برویم و آمبولانس‌ها نیز نمی‌توانند حرکت کنند.

خبرنگار الجزیره گفت که تماس با خبرنگاران در داخل بیمارستان الشفا در غزه قطع شده است.

 

شلیک بمب‌های فسفری به بیمارستان الشفا از نیمه‌شب

اشغالگران از نیمه شب بمباران شدیدی را در مجاورت بیمارستان الشفا انجام داده‌اند. پس از اصابت گلوله به یکی از درهای آن، همچنان حملات به ساختمانی که بیماران و کادر پزشکی در آن مستقر هستند نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، در طول بمباران، اشغالگران از بمب‌های فسفری ممنوعه بین‌المللی استفاده کردند که به نوبه خود ممکن است جان بیمارانی را که بیش از سایرین در بیمارستان در معرض خطر هستند، تهدید کند.

خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از منابع محلی گزارش داد: هواپیماها و توپخانه‌های دشمن صهیونیستی بار دیگر حیاط بیمارستان الشفا و اطراف بیمارستان اندونزی را بمباران کردند که برق آن عصر جمعه به دلیل تمام شدن سوخت به طور کامل قطع شد.

شبکه المسیره نیز اعلام کرد، برق بیمارستان الشفا نیز به طور کامل قطع شده است.

 

بیمارستان القدس در آستانه تعطیلی است

 

هلال احمر فلسطین تاکید کرد که پس از سه ساعت، ۵۰۰ بیمار و مجروح در بیمارستان القدس غزه از خدمات درمانی محروم می‌شوند و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و کودکان در انکوباتور جان خود را در نتیجه تمام شدن سوخت که نیروهای اشغالگر از ابتدای تهاجم خود، وارد کردن آن را کاملا ممنوع کرده‌اند، از دست خواهند داد.

 

تانک‌های اشغالگر بیمارستان کودکان النصر را محاصره کردند

محمد ابوسلیمه، مدیرکل بیمارستان‌های غزه گفت که نیروهای اشغالگر همچنان بیمارستان کودکان النصر در غرب شهر غزه را محاصره کرده‌اند.

 

کمربند آتش در مجاورت بیمارستان اندونزی

کلیپ‌های ویدئویی نشان می‌دهد که هواپیمای اشغالگران بمباران شدیدی در اطراف بیمارستان اندونزی، به شکل کمربند آتش انجام می‌دهند.

ان بی سی: واشنگتن نمی‌تواند ادعای اسرائیل درباره وجود مقر حماس زیر بیمارستان الشفا را تایید کند

شبکه ان بی سی به نقل از دو منبع کنگره گزارش داد که واشنگتن نمی‌تواند ادعای صهیونیست‌ها درباره وجود مقر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در زیر بیمارستان الشفا در نوار غزه را تایید کند.

در این راستا، دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرد که چیزی برای تایید ادعای ارتش اشغالگر مبنی بر قرار گرفتن مقر رهبری حماس در زیر بیمارستان الشفا پیدا نکرده است.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در غزه تاکید کرد که ارتش اشغالگر با مقاومتی مواجه است که مانع از پیشروی آن شده و خسارات سنگینی را متحمل شده‌ است.

خبرنگار المیادین با بیان اینکه گردان‌های القسام موفق شدند تعدادی تانک رژیم صهیونیستی را در محله النصر منهدم کنند، خاطرنشان کرد: مقاومت در چهار محور در غرب غزه علیه نیروهای اشغالگرِ در حال نفوذ اقدام کرد. خبرنگار المیادین در مورد درگیری در غرب اردوگاه الشاطی گفت که اشغالگران ارتباطات خود را با برخی از نیروهایشان در این اردودگاه از دست داده‌اند.

 

ادامه تجاوزات

 

در بمباران دشمن اشغالگر که منزلی در بیت لاهیا را هدف قرار داد، در تلفات اولیه هفت شهروند شهید شدند و قربانیانی نیز زیر آوار خانه هستند که در حال خارج شدن هستند. منابع فلسطینی گفتند: توپخانه سنگین شرق بیت لاهیا و بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف قرار داد و سرعت درگیری میان مقاومت با نیروهای دشمن تشدید شده است.

وزارت داخلی در غزه نیز از شهادت شش تن و زخمی شدن تعدادی بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی خبر داد که خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

این در حالی است که خبرنگار تلویزیون فلسطین الیوم در غزه گفت: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه با بمباران مدرسه البراق غزه با موشک و توپخانه دست به کشتار جدیدی زدند که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت.

منابع پزشکی اعلام کردند که ۵۰ شهید از داخل مدرسه که محل اسکان آوارگان مناطق مختلف نوار غزه است، بیرون آمد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بیمارستان غزه جنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار روز