تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
سازمان جهانی بهداشت:

مرگ و ویرانی در بیمارستان‌های غزه

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که بیمارستان‌های غزه به محلی برای مرگ و ویرانی تبدیل شده‌اند و جهان نمی تواند در چنین شرایطی سکوت کند.
کد خبر: ۷۲۵۸۶

به گزارش معاصر، «تدروس ادهانوم» ادهانوم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: سازمان جهانی بهداشت توانسته با متخصصان بهداشتی در بیمارستان الشفا در غزه تماس گرفته و اطلاع یافته که این بیمارستان علاوه بر قطعی اینترنت در سه روز گذشته، اکنون آب و برق نیز ندارد که این مسأله به شدت توان ما برای ارائه کمک‌های بهداشتی اساسی و کلیدی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی همچنین نسبت به تبادل آتش در منطقه ابراز تأسف کرد و گفت که این مسأله به صورت قابل توجهی کشته شدن افراد را افزایش می‌دهد.

ادهانوم افزود: جهان نمی‌تواند در حالی سکوت کند که بیمارستان‌ها که باید محلی امن باشند، به محلی برای مرگ، یأس و ویرانی تبدیل شوند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: بیمارستان‌ شفا و اطراف آن و دیگر بیمارستان‌های نوار غزه هدف مستقیم و مداوم حملات و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی مدعی است که برخی از اعضای حماس در این بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند، این درحالی است که این گروه در نوبت‌های مختلف این ادعا را رد و آن را بهانه تل آویو برای حمله به مراکز بهداشتی و غیر نظامی می‌داند.

«می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین نیز یکشنبه شب گفت که اسرائیل در بیمارستان‌های نوار غزه به ویژه در مجتمع بهداشتی شفا که محاصره شده، دست به جنایت می‌زند.

الکیله در بیانیه ای مطبوعاتی افزود: ارتش اسرائیل بیماران و مجروحان را به خیابان‌ها و برای مرگ حتمی فراری می‌دهد، این اقدام را نمی‌توان تخلیه نامید، بلکه بیرون راندن به همراه تهدید به زور سلاح است.

حمله بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از ۱۵ مهرماه آغاز شده تاکنون بیش از ۱۱ هزار شهید و ۲۸ هزار زخمی برجای گذاشته که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز