تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

به استان‌های ساحلی جنوب کشور هشدار داده شد

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور استان‌های ساحلی جنوب کشور هشدار سطح زرد اطلاع داد.
کد خبر: ۷۲۵۹۵

به گزارش معاصر، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جو آرام بوده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب، جنوب غرب، غرب، برخی مناطق شمال غرب، پنجشنبه در غرب، جنوب غرب و جنوب و روز جمعه در شمال غرب،‌ استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی 2 روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: صبح چهارشنبه 1402/08/24

زمان پایان: شنبه 1402/08/27

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد لحظه ای شرقی - جنوب غربی در مناطق ساحلی و دور از سواحل شمال و مرکز خلیج فارس و تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان با بیشینه سرعت باد 24 نات و بیشینه افزایش ارتفاع امواج 1.5 متر.

منطقه اثر: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و تنگه هرمز، در استان هرمزگان و نواحی غربی دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
برچسب ها : جنوب ساحل جنوب
ارسال نظر

آخرین اخبار روز