تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰

چشم‌انداز ضعیف تقاضا در آمریکا و چین قیمت نفت را کاهش داد

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی چشم‌انداز ضعیف تقاضا برای نفت خام در چین و ایالات متحده و آمریکا و انتظار معامله‌گران درباره افزایش احتمالی دوباره نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات متحده، با کاهش روبه‌رو شد.
کد خبر: ۷۲۶۲۰

به گزارش معاصر، به‌دنبال نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضا در آمریکا و چین در کنار سیگنال‌های متفاوت از سوی بانک مرکزی ایالات متحده، بازارهای جهانی نفت با تردید روبه‌رو و  قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (۲۲ آبان‌ماه) متزلزل شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه ۲۰۲۴ طی معاملات بازار آی‌سی‌ئی لندن پس از ثبت کاهش یک دلاری در معاملات پیشین، تا ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه به وقت گرینویچ با ۸ سنت کاهش به ۸۱ دلار و ۳۵ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با ۶ سنت کاهش، ۷۷ دلار و ۱۱ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت‌های جهانی نفت خام روز جمعه (۱۹ آبان‌ماه) در پی اعلام حمایت عراق از تداوم توافق کاهش عرضه اوپک‌پلاس با افت روبه‌رو شد و میانگین هفتگی قیمت این شاخص هم حدود ۴ درصد کاهش یافت و برای نخستین بار از ماه مه، زیان سه هفته‌ای را ثبت کرد.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس مؤسسه «ان‌اس تریدینگ» (NS Trading) یکی از واحدهای «نیسان سکیوریتیز»، گفت: سرمایه‌گذاران بیشتر بر کُند شدن روند رشد تقاضا در ایالات متحده و چین متمرکزند، در حالی که نگرانی‌ها درباره اختلال‌های احتمالی عرضه ناشی از تنش‌ها بین حماس و رژیم صهیونیستی تا حدودی کاهش یافته است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرده بود تولید نفت خام در ایالات متحده امسال اندکی کمتر از حد برآوردهای پیشین افزایش می‌یابد، در حالی که تقاضا روندی کاهشی خواهد داشت.

طبق این گزارش، سال آینده، مصرف سرانه بنزین در ایالات متحده آمریکا ممکن است به پایین‌ترین سطح در دو دهه اخیر برسد.

پس از آنکه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد در صورت پیشرفت در جلوگیری از رکود تورمی، ممکن است دوباره نرخ بهره را افزایش دهد، بازارها نسبت به تشدید سیاست‌های احتمالی واشینگتن محتاط بودند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز