تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
رئیس جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد:

هزینه برای تغییر کاربری های کلان باید سنگین و بازدارنده باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هزینه و تبعات تغییر کاربری های غیر مجاز برای متخلفین در سطح کلان یا در یک محدوده مشخص بالاتر، با نیت سوء استفاده ای که می خواهد اتفاق بیفتد، باید بازدارنده تر از تغییر کاربری های محدود باشد.
کد خبر: ۷۲۶۵۳
به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در جمع روئسای ادرات حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور در شیراز اظهار کرد: ایجاد هزینه های سنگین به پیشگیری از وقوع جرم در اراضی و مستثنیات کمک خواهد کرد. به گفته وی؛ در مبحث جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز می بایست با آن دسته از کسانی که با تفکیک اراضی وسیع منجر به تغییر کاربری می شوند برخورد کرد و تبعات قانونی دامنگیر این گروه از متخلفین باشد و باید برای آن راهکارهای قانونی داشت.
او با اذعان به اینکه نوع نگاه مان به افراد در تغییر کاربری یکسان است، بیان کرد: موارد 156 تا 161 قانون اساسی مترتب بر مباحث تغییرکاربری و مباحث مرتبط با حوزه های حقوقی زمین است؛ براساس مواردی که دنبال می کنیم باید در اجرای قانون برای یک سری از موارد انعطاف داشت و برای برخی با قدرت و جدیت اعمال قانون کرد. این مقام مسئول با اشاره به برخی از برخوردهای فیزیکی و تهدیدات متخلفین با کارشناسان حوزه امور اراضی و حفظ کاربری، برضرورت پیگیری برای ایجاد شعبات قضایی بررسی موضوعات زمین تاکید کرد و افزود: باید به طور مشخص این موضوع را از طریق دادستانی کل کشور دنبال کنیم زیرا که می طلبد حمایت های قوی تری در این حوزه اتفاق بیفتد همانگونه که شواهد آن در سطح شهرستان ها مشهود است.
دهقان پور وجود بخشنامه های کاملا متمرکز را یکی از چالش های استان فارس در حوزه تغییر کاربری ها دانست و اضافه کرد: این موضوع باعث می شود در بعضی موارد دست ما بسته شود، از طرفی برخی کارهای توسعه ای می بایست دنبال و اجرا شود که بخشنامه ها، دستورالعمل ها یا آیین نامه های اجرایی متمرکز ابلاغی موجب ایجاد برخی تعارضات شده است.
 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز