تهران ۱۱.۹۹° كمينه ۱۱.۹۹°  بیشینه ۱۲.۷۹°
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
بهرام عین اللهی :

بالا بردن قدرت تحمل و شنیدن نظارت مختلف از موضوعاتی هستند که می‌تواند به مرجعیت علمی کمک کند

تدوین نقشه راه دستیابی به مرجعیت در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز می‌تواند به دستیابی مرجعیت علمی کمک کند؛ در عین حال بازنگری در منابع درسی و آموزشی باید با نیازهای کشور و منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.
کد خبر: ۷۲۷۹۶

به گزارش معاصر، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در اولین همایش ملی «مرجعیت علمی» که در وزارت علوم و تحقیقات برگزار شد، افزود: تولید محتواهای علمی مورد نیاز جامعه، تاسیس مراکز تحقیقاتی ماموریت‌گرا، کشف راه‌های میان‌بر در تولید علم، تدوین موضوعات پژوهشی مورد نیاز جامعه، حمایت از ایده‌های خلاق، طرح و نقد نظریات علمی در عین رعایت نزاکت و ادب، بالا بردن قدرت تحمل و شنیدن نظارت مختلف از موضوعاتی هستند که می‌تواند به مرجعیت علمی کمک کنند.

وی یادآور شد: موضوع مرجعیت علمی در اسناد بالادستی وجود دارد و در سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۴، سیاست‌های کلی علم و فناوری به این موضوع اشاره شده و مدیریت نظام‌مند عرصه علمی، گفتمان‌سازی علمی، تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تبادل علمی از جمله راهبردهایی هستند که برای رسیدن به مرجعیت علمی ضروریست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه گزینش در استفاده از محصول فکر، عقل و تجربه سایر کشورها ضروری است، تصریح کرد: استفاده صحیح از فناوری و فرآورده‌های خوب تمدن غرب، بهره‌مندی از ظرفیت علم و فناوری و نظرات دانشمندان دیگر کشورها می‌تواند در این مسیر کمک کننده باشد.

به گفته عین اللهی، انجام کارهایی از جمله شناسایی عالمان و دانشمندان در منطقه و تجلیل از چهره‌های برتر علمی، برنامه‌ریزی رسانه برای ایفای نقش در نهضت علمی و بازگو کردن پیشرفت‌های علمی در سطح جامعه از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند در گفتمان‌سازی علمی موثر باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان پیشروان نظام سلامت، بر اهمیت تاسیس این شرکت‌ها و تجاری‌سازی علوم و فناوری در این حوزه تاکید کرد.

عین اللهی به اهمیت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی علوم و فناوری تاکید کرد و گفت: توسعه پارک‌ها و تضمین خرید محصولات، گسترش ارتباط دانشگاه‌ها و محافل علمی برتر دنیا و جذب دانشجویان بین‌المللی در تحصیلات تکمیلی و پسا دکتری می‌تواند برای مطرح شدن کشور در سطح بین المللی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز