تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
انصارالله:

توقیف کشتی اسرائیلی سرآغاز نبرد دریایی علیه صهیونیست‌ها است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به توقیف کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ، این اقدام را مقدمه ای برای گام‌های بعدی علیه این رژیم دانست.
کد خبر: ۷۲۸۱۷

 

به گزارش معاصر، به نقل از العربی الجدید، «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به توقیف کشتی رژیم صهیونیستی گفت که این اقدام در دریای سرخ، سرآغاز عملیات دریایی آتی برای هدف قرار دادن ناوها، ناوچه ها و کشتی‌های تجاری اسرائیلی است.

وی افزود: رویارویی با اسرائیل تاثیری بر روند مذاکرات و تفاهمات در پرونده یمن با عربستان نخواهد داشت.

الاسد ادامه داد: توقیف کشتی تصمیم ملت یمن است، زیرا ما رویکرد ضد آمریکایی و اسرائیلی داریم. این اقدام در راستای تعالیم قرآنی و سیاست‌های ما است. هماهنگی مشترک در راستای محور مقاومت وجود دارد، اما این تصمیم کاملا یمنی بود.

وی درباره جزئیات مربوط به توقیف کشتی، سرنشینان و گام‌های بعدی در این راستا هم گفت: این جزئیات نظامی است و نظامیان در این باره توضیح می دهند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ادامه داد: نیروی دریایی ما در اوج آمادگی قرار دارد، به دقت کشتی‌های رژیم صهیونیستی اعم از جنگی یا تجاری را رصد و هدف حمله قرار خواهد داد و این مادامی که جنگ غزه جریان دارد، ادامه دار خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما آماده تشکیل نیروی ویژه یمنی برای مشارکت در دفاع از ساکنان غزه هستیم. کشورهایی که با فلسطین مرز دارند، اگر اجازه دهند، هزاران یمنی به آنجا رهسپار خواهند شد.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه از توقیف یک فروند کشتی اسرائیلی در دریای سرخ و انتقال آن به سواحل یمن خبر داده بود.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه نیروهای دریایی یمن عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام دادند، افزود:‌ یکی از نتایج این عملیات، توقیف یک فروند کشتی اسرائیلی و انتقال آن به سواحل یمن بود.

سرتیپ «عبدالله بن عامر» معاون اداره ارشاد اخلاقی جنبش انصارالله یمن نیز در گفت وگو با شبکه الجزیره با بیان اینکه کشتی اسرائیلی توقیف شده توسط نیروهای این جنبش در آبهای سرزمینی یمن بوده است، افزود: خدمه کشتی توقیف شده از ملیت های مختلف هستند و کشتی متعلق به یک تاجر اسرائیلی است.

انصارالله پیشتر اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، هر کشتی این رژِیم را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز