تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
ابراهیم رییسی:

نظم جهانی ناکارآمد، ناعادلانه و ظالمانه است

رئیس جمهور با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در ابتدا اعلام کرده بودند که قصد تصرف غزه و نابودی مقاومت را دارند اما در نهایت به هیچ یک از اهدافشان نرسیدند، گفت: امروز روز پیروزی شرافت بر شرارت است.
کد خبر: ۷۲۸۸۳

به گزارش معاصر، ابراهیم رییسی صبح امروز پنجشنبه - دوم آذرماه - در نشست مشترک هیأت رئیسه و کمیسیون‌های داخلی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ضمن ارج نهادن به همه تلاش‌های انجام شده، مردم مقتدر فلسطین حقیقتا نشان دادند مردمی با اعتماد بنفس هستند و ضمن ایستادگی در مقابل جنایت‌های ضد بشری، صحنه زرینی از مقاومت در مقابل چشم جهانیان ایجاد کردند.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر بخواهیم تحلیلی را بعد از ۴۰ روز مطرح کنیم این است که دشمن شکست خورد و امروز که روز اول آتش بس موقت است، باید بگوییم دشمن مفتضحانه شکست خورد و مردم و مقاومت فلسطین پیروزی بزرگی را کسب کردند.

آیت الله رئیسی افزود: صهیونیست‌ها اول اعلام کردند که قصد تصرف غزه را دارند و می خواهند مقاومت را نابود کنند، اما به هیچ یک از اهدافشان نرسیدند. اما آنچه که از کشتن زن و کودک و از بین بردن خانه‌های مردم توسط رژیم صهیونیستی برجای ماند، نفرت جهانیان از این رژیم بود.

وی با اشاره به اینکه طرفداری از زن، کودک و حقوق انسان توسط غربی‌ها تبدیل به یک طنز تاریخی شده است، تصریح کرد: امروز حقانیت جمهوری اسلامی مشخص شد. ملت ایران همواره فریاد می زدند که حق با فلسطین است و اکنون همگان فهمیدند که اینها با تبعیض نژادی و نژادپرستی، مردم غزه و فلسطین را قتل عام کرده و آمریکا و غرب هم با تمام توان حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور نظم جهانی را ناکارآمد، ناعادلانه و ظالمانه دانست و تاکید کرد: مردم جهان خود به خیابان ها آمده و اعلام موضع می‌کنند. مردم جهان امروز نظم عادلانه جهانی که بتواند از مظلوم دفاع کند را فریاد می زنند. باید امروز به مردم فلسطین، مقاومت و خانواده شهدای فلسطینی این پیروزی را تبریک گفت.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: مقاومتی که نیروی هوایی، دریایی و زمینی ندارد و فقط به خدا ایمان دارد. با اینها توانستند رژیم جعلی را زمین گیر و مستأصل کنند. رفتن به سراغ زن و کودک، نشان از استیصال این رژیم است و قدرت ایمان می‌تواند بر شرارت پیروز شود. امروز روز پیروزی شرافت با شرارت است و مردم می‌توانند آن را جشن بگیرند.

ساز و برگ نظامی نمی‌تواند در برابر ایمان قوی ایستادگی کند

وی با بیان اینکه در این جنگ معلوم شد که ساز و برگ نظامی نمی‌تواند در برابر اراده پولادین و ایمان قوی ایستادگی کند، ادامه داد: طبیعتا وظیفه همه امروز، کمک و امداد به مردم فلسطین، حمایت از مقاومت و شکستن محاصره غزه سنگین است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه من معتقدم سازمان های بین‌المللی امروز کارایی خود را از دست داده اند، اظهار داشت: بنابراین باید اقداماتی انجام شود که این سازمان‌های نوظهور جهانی و مردم یعنی مبتنی بر ملتها دست به کار شوند و اقداماتی در جهان در حمایت از فلسطین انجام دهند.

آیت الله رئیسی بیان داشت: مشخص شد که موضع جمهوری اسلامی نه فقط در این ۴۰ روز بلکه در این ۴۰ سال حقانیت بوده است. 

مجلس قوی موجب شکل‌گیری دولت قوی می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نکته مهم دیگر انتخابات است. ما دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی ‌و مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم. هر دو مجلس مهم هستند. مجلس خبرگان ضامن تداوم جمهوریت و اسلامیت نظام، تحقق آرمان های بلند انقلاب اسلامی، اجرای منویات امام عظیم‌الشأن، تحقق رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب و همه دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی است. 

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ما امروز مجلسی قوی می خواهیم. مجلس قوی و قوانین کارآمد موجب ریل‌گذاری متقن برای کشور و نظارت اثربخش بر همه زوایای کشور خواهد شد. مجلس قوی موجب شکل‌گیری دولت قوی و نهادها، سازمان‌ها و سازگار قوی در کشور می شود.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه مجلس جایگاه بسیار مهمی دارد، یادآور شد: مجلس تحقق اراده مردم است و در قانون اساسی جایگاهی اثربخش معرفی شده است. 

وی تأکید کرد: مشارکت مردم در انتخابات بسیار اهمیت دارد. تمام نهادها در جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارند که بر آرای عمومی و رای مردم مبتنی است. کشوهای دیگر بعضا قیافه رای مردم را می گیرند، این در حالی است که امام راحل همواره به مردم باور و رای آنها را قبول داشتند؛ وقتی می‌فرمودند «میزان رای ملت است» به آن باور داشتند. 

مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران یک حقیقت است

وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی حضور مردم تعیین‌کننده است و در این ۴۰ سال نشان دادیم که دموکراتیک در ایران وجود دارد، به رای مردم مراجعه می‌کند و مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی یک حقیقت است.

رئیس جمهور افزود: در ایران اراده مردم همه نهادها را شکل می‌دهد و حضور مردم در صحنه از اول انقلاب اهمیت داشته است. 

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران برای خدا عمل و حرکت کنند. اخلاص در کار برای آنها شرط موفقیت در همه امور است. به تعبیر شهید مطهری راه خدا از میان خلق می گذرد. جلب رضای مردم و افزایش اعتماد مردم بسیار اهمیت دارد. یعنی مردم در جمهوری اسلامی جایگاه تعیین‌کننده دارند. 

وی با اشاره به اینکه تلاش برای رضایت مردم در همه بخش‌ها و سطوح بسیار اهمیت دارد، گفت: رضایت مردم موجب مشارکت و نشاط‌آفرینی می‌شود. دشمن به شدت دنبال مایوس کردن مردم است ‌از این رو تمام تلاش در جمهوری اسلامی باید این باشد که امید مردم روز به روز افزون شود.

رئیس جمهور ادامه داد: آنچه که امروز تعیین‌کننده است، مسأله تقویت ایمان و امید در دل مردم است. دشمنان می‌خواهند انتخابات آن شکوه را نداشته باشد، اما مردم نشان دادند که تلاششان بر خلاف خواست دشمن، بر حضور و مشارکت در همه‌ عرصه‌ها ناامید کردن مردم است.

برخلاف همه حرف‌ها روحانیت مطمئن‌ترین مرجع در بین گروه‌های مرجع است 

آیت الله رئیسی گفت: وظیفه ما به عنوان دولت در همه عرصه‌ها این است که با مردم، از مردم و در کنار مردم بودن را با همه وجود، داشته باشیم. برخلاف همه حرف‌هایی که زده می‌شود، همچنان روحانیت به عنوان مطمئن‌ترین مرجع در بین گروه‌های مرجع است و این سرمایه بزرگی است و مردم به روحانیت اعتماد دارند. لکن باید بیشتر تبیین شود و با مردم درمیان گذاشته شود تا ضمن کنار زدن ترفندهای دشمنان، جایگاه مجلس خبرگان برای مردم روشن شود تا مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشیم. 

وی تأکید کرد: شما با تبیین و امیدبخشی به مردم، در جایگاه‌های نماز جمعه و جایگاه‌ها، مراکز و محافل مختلف ‌ما هم در عرصه خدمت به مردم، باعث افزایش امید مردم شویم که نتیجه آن باعث افزایش مشارکت در اجتماع شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز