تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
رسانه‌های عبری‌زبان:

احتمال جنگ فراگیر با حزب‌الله بسیار زیاد است

به اعتقاد کارشناسان رسانه‌های صهیونیستی، با وجود آن که جنگ در نوار غزه رو به آرامشی چند روزه می‌رود، اما شرایط در شمال فلسطین اشغالی هر لحظه به سوی جنگی فراگیر در حال حرکت است.
کد خبر: ۷۲۸۹۱

به گزارش معاصر، «تل لیو رام» تحلیل‌گر نظامی روزنامه معاریو در تحلیلی در این رابطه نوشت: همه می‌دانند که حزب‌الله و اسرائیل به سوی جنگ پیش می‌روند و حجم تخریبی که یکی از موشک‌های حزب‌الله روز دوشنبه گذشته در یکی از پایگاه‌های ارتش اسرائیل به وجود آورد نشان می‌دهند که چقدر این رویارویی نزدیک‌تر شده است.

به اعتقاد این تحلیل‌گر صهیونیست، حمله‌ای که حزب‌الله علیه مقر فرماندهی ارتش با استفاده از موشک‌های برکان انجام داد، یک اقدام تصادفی نبود و همه چیز بیانگر آن است که ما به سوی افزایش درگیری پیش می‌رویم.

به نوشته این رسانه عبری‌زبان، طی یک و ماه و نیم گذشته از این درگیری، حزب‌الله بیش از یک هزار پرتابه از راکت، گلوله خمپاره موشک‌های ضد تانک، پهپادهای انتحاری و غیره توسط حزب‌الله به سوی مواضع اسرائیلی شلیک شده است.

این تحلیل‌گر در پایان یادداشت خود می‌نویسد: گرچه اسرائیل در حال حاضر از وقوع جنگی فراگیر در شمال گریزان است و حزب‌الله هم همچنان قصدی برای هدف قرار دادن اهدافی در عمق بیشتر را نشان نداده است اما در اسرائیل این برداشت وجود دارد که افزیش تنش فزاینده در شمال همچنان ادامه داشته و رویارویی امری گریز ناپذیر است.

در همین راستا یکی از کارشناسان نظامی صهیونیست هم در گفتگویی با ایستگاه رادیویی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد آنچه که در حال حاضر شاهد وقوع آن در جبهه شمالی هستیم، جنگ محدودی است که هر آن احتمال تبدیل شدن به جنگ فراگیر را دارد.

ژنرال احتیاط «کوبی ماروم» که از او به عنوان کارشناس امنیتی و جبهه شمالی نام برده شده معتقد است که باید دیر یا زود به جامعه اسرائیلی گفته شود که ما ماه‌های سختی را پیش رو خواهیم داشت.

او خاطرنشان کرد: ما همچنان در شوک 7 اکتبر (طوفان الاقصی) قرار داریم و به نحوی با حزب‌الله درگیر هستیم که گویی شرایط قبل از 7 اکتبر است؛ امروز ابتکار عمل در جبهه شمالی در اختیار حزب‌الله است و ما فقط در موضع واکنش قرار داریم.

ماروم در ادامه اعتراف می‌کند که اسرائیل قصد دارد بعد از فارغ شدن از جنگ در غزه جنگ محدودی را در شمال هم نجام دهد، زیرا هیچ چیز نمی‌تواند ما را از دست نیروهای رضوان و نیروهای حزب‌الله خلاص کرده و آنها با هیچ توافق یا تلاش دیپلماتیکی به پشت رود لیطانی باز نخواهند گشت.

در همین راستا، «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشستی مطبوعاتی ادعا کرد نمی‌تواند با ادامه اقدامات حزب‌الله در طول مرزهای شمالی مماشات کرد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از کوهن ادعا کرد: اسرائیل هیچ منفعتی در گشودن جبهه دیگری برای خود ندارد، اما نمی‌توانیم اقدامات حزب‌الله را در شمال تحمل کنیم.

در این بین کانال خبری عبری‌زبان حدشوت هم خبر داد: حزب‌الله در حال سامان دادن به حملات سایبری بزرگ علیه اسرائیل است. این رسانه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه نکرد.

با این حال خبرگزاری ارتودکس‌های یهودی (جی‌دی‌ان) اعلام کرد: امکان رهگیری موشک‌های برکان حزب‌الله توسط گنبد آهنین وجود ندارد.

این رسانه به نقل از «یهوشع کالسکی» تحلیل‌گر ارشد مرکز پژوهش‌های امنیت رژیم صهیونیستی خبر داد: میزان تلفاتی که یکی از موشک‌های کوتاه‌برد برکان حزب‌الله در یک پایگاه اسرائیلی به وجود آورده نشان از میزان توان تخریبی این موشک دارد.

به گفته این تحلیل‌گر صهیونیست، با وجود آن که این موشک نسبتاً ساده بوده و حداکثر برد آن 10 کیلومتر است اما قادر به حمل 500 کیلوگرم مواد منفجره است و همین امر خود یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود زیرا برد کوتاه آن اجازه هیچ نوع واکنشی از سوی سامانه‌های پدافندی به ویژه گنبد آهنین را نمی‌دهد و حتی به‌کارگیری سامانه لیزری نیز نیازمند شرایط جوّی مناسب، نبودن آلودگی هوا، ابر و یا باران است.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز