تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

۳ میلیارد یورو توسعه فرودگاه امام

این طرح از محل تهاتر و با مشارکت کنسرسیوم چینی-ایرانی طی ۵ سال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۲۹۱۲

به گزارش معاصر، سعید چلندری در خصوص آغاز عملیات اجرایی فاز 2 شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی اظهار کرد: با استفاده از تهاتر دو و نیم تا 3 میلیارد یورو در فاز توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی 5 ساله این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، ترمینال فاز توسعه ای فرودگاه410 هزار متر مربع است که در آن یک برج به ارتفاع 100 متر ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در فاز توسعه فرودگاه امام دو باند پروازی و یک تاکسی وی موازی ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به ساخت پل ارتباطی «هواپیما رو» بین اتوبان ساوه و قم گفت: با بهره‌برداری طرح توسعه فاز 2 فرودگاه امام با عنوان راهبردی‌ترین پروژه عمرانی کشور، زیرساخت جابجایی 35 میلیون مسافر فراهم می‌شود.

چلندری بیان کرد: اسفندماه سال 1403 کل عوامل پروازی از جمله سطوح پروازی، تجهیزات کمک ناوبری، روشنایی باند و... اجرا می شود. همزمان نیز به صورت مرحله به مرحله آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیماها، انبارهای لجستیکی و... پروژه احداث می شود.

وی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز پروژه از محل تهاتری تامین می شود، اضافه کرد: کارهای اجرایی پروژه را قرارگاه خاتم الانبیا انجام می دهد و  شرکت  «هاکان» چین نیز موارد فنی، نظارت و تامین تجهیزات را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: شرکت چینی ساخت فرودگاه‌های بزرگ چین از جمله «داکسینگ پکن» را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز