تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

حمل تجهیز سنگین ۲۰۳ تنی طرح ان‌جی‌ال خارک از اهواز به مقصد جزیره خارک آغاز شد

برج بازیافت حلال (LEAN OIL STILL) با وزن عملیاتی ۲۰۳ تن مربوط به طرح ان‌جی‌ال خارک با حضور مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و هیئت همراه، از محل کارخانه آن در اهواز بارگیری و برای نصب در جزیره خارک حمل شد.
کد خبر: ۷۲۹۴۱

به گزارش معاصر به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا مهدی‌زاده و هیئت همراه روز چهارشنبه یکم آذر از کارخانه شرکت رآکتورساز، محل ساخت ظروف و تجهیزات ثابت طرح ان‌جی‌ال خارک در اهواز بازدید کردند.

در این بازدید مراحل حمل برج بازیافت حلال مربوط به این طرح با وزن عملیاتی ۲۰۳ تن، ارتفاع ۳۷ متر و قطرهای متفاوت ۲.۵، ۳ و ۴ متر، از کارخانه اهواز به جزیره خارک آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵ روز آینده به محل نصب برسد.

در همین راستا، تاکنون ۱۳ تجهیز ثابت با وزن عملیاتی بیش از ۸۰۰ تن توسط کارخانه شرکت رآکتورساز در اهواز ساخته و به محل ساخت حمل و نصب شده است.

همه مراحل طراحی، تأمین کالا، ساخت، حمل و نصب این برح توسط متخصصان داخلی انجام شده و مواد اولیه نیز از داخل کشور تهیه شده است.

افزون بر این موارد، ساخت ۱۰ تجهیز سنگین و نیمه‌سنگین دیگر در کارخانه‌های اهواز و بندرعباس شرکت رآکتورساز در حال انجام بوده که وزن آنها نزدیک به ۵۰۰ تن است و پیش‌بینی می‌شود این تجهیزات تا پایان امسال ساخته و تحویل شود.

طرح ان‌جی‌ال خارک با هدف جمع‌آوری و جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت در مشعل، همچنین تبدیل آنها به محصولات ارزشمند توسط سرمایه‌گذار پروژه در حال انجام است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز