تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
پیشکسوت فوتبال:

احتیاط بیش از اندازه کار دست تیم ملی داد/ باید از تیم نوجوانان مراقبت و حمایت کنیم

پیشکسوت فوتبال کشورمان تأکید کرد، شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیمه دوم دیدار با ازبکستان بیش از اندازه محتاطانه بازی کردند و همین موضوع باعث شد پیروزی را با تساوی عوض کنند.
کد خبر: ۷۲۹۵۳

به گزارش معاصر، پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره تساوی تیم ملی مقابل ازبکستان اظهار داشت: شاگردان قلعه‌نویی دو نیمه متفاوت را مقابل ازبکستان داشتند. تیم ملی در نیمه اول بازی خوبی به نمایش گذاشت و دو گل هم به ثمر رساند.

بازیکنان در نیمه اول با ارائه یک بازی هجومی اجازه هیچ‌گونه پاسخی را به ازبک‌ها ندادند. امتیاز ویژه تیم ملی در نیمه اول نسبت به ازبکستان این بود که بازیکنان ما خیلی خوب توپ را از خط دفاع به سایر نقاط زمین منتقل می‌کردند و همین موضوع باعث شد که حریف سردرگم بازی کند؛ ولی در نیمه دوم همه چیز را در اختیار ازبکستان قرار دادیم و در این شرایط و با عقب بازی کردن ملی‌پوشان ما، ازبکستان جلو آمد و بازی را در دست گرفت.

وی ادامه داد: ازبکستان تیم دست و پا بسته‌ای نیست و اگر مقابل این تیم سعی کنید با احتیاط بازی کنید، به مشکل می‌خورید. ازبکستان در نیمه دوم از بازی محتاط ایران بهترین استفاده را کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفت و به راحتی از ناهماهنگی بازیکنان ما در خط دفاع و فضایی که پشت مدافعان ما ایجاد می‌شد بهره برد و دو گل خورده را جبران کرد. احتیاط بیش از اندازه ‌در نیمه دوم کار دست تیم ملی داد و باعث شد تا ما پیروزی را با تساوی عوض کنیم. «امیر قلعه‌نویی» تیم خوبی را در اختیار دارد و تیم ملی ما فرصت این را دارد که در جام ملت‌ها بعد از سال‌ها به قهرمانی برسد. البته فقط باید نقاط ضعفمان در خط دفاعی و ناهماهنگی بین بازیکنان را از بین ببریم.

کارشناس فوتبال کشورمان در همین زمینه افزود: یکی از ایراداتی که تیم ملی در بازی‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده است، عمق خط دفاع و فضای پشت مدافعان ماست. تیم ملی در فاز هجومی هم مهره‌های خوبی در اختیار دارد و خیلی نیاز به کار خاصی در این قسمت نداریم. کادر فنی تیم ملی باید روی این موضوع کار کند که بازیکنان ما به ویژه دو نفری که در کناره‌های زمین بازی می‌کنند، در زمانی که نفوذ می‌کنند خیلی زود برگردند و در ضدحملات حریف به کمک مدافعان بیایند. البته شاید ما در مرحله گروهی مقابل حریفانمان خیلی اذیت نشویم، اما در مراحل بالاتر و در مصاف با حریفانی مانند کره و ژاپن قطعاً باید باهوش‌تر و با تمرکز بیشتری بازی کنیم.

کلهر درباره حذف تیم نوجوانان کشورمان از جام جهانی با شکست مقابل مراکش هم تصریح کرد: در کل اگر بخواهیم درباره عملکرد تیم نوجوانان صحبت کنیم، باید بگوییم که آنها کارشان بسیار خوب بود و شکست مقابل مراکش نباید باعث شود این تیم را رها کنیم. نوجوانان ما در این بازی یک مقدار خسته بودند؛ اینکه در لحظات آخر بازی گل خوردند هم تأییدی بر این موضوع است و نشان می‌دهد که بازیکنان جوان ما تمرکز لازم را در آن دقایق به دلیل فشار بازی و خستگی نداشتند. باید به «حسین عبدی» و تمام همکارانش و همین‌طور بازیکنان تبریک گفت. ما باید از این تیم به خوبی مراقبت و حمایت کنیم.

وی در پایان گفت: مشخصاً در آینده‌ای نزدیک خیلی بیشتر از این بازیکنان خواهیم شنید. کادر فنی و بازیکنان نوجوان ما در جام جهانی نمره قبولی گرفتند. این بازیکنان قطعاً آینده فوتبال ما خواهند بود و فدراسیون و تمامی اهالی فوتبال باید از آنها حمایت کنند تا در رده‌های بالاتر و با کسب تجربه بیشتر همچنان شاهد درخشش آنها باشیم.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز