تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

وصول 28 هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت گاز از صنایع با پیگیری دستگاه قضایی در استان‌های بوشهر و هرمزگان

در طی یک ماه گذشته با اقدامات انجام شده از سوی دستگاه قضایی در استان‌های بوشهر و هرمزگان 28 هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت گاز از صنایع وصول شد.
کد خبر: ۷۲۹۷۴

به گزارش معاصر در راستای حفظ حقوق بیت المال و با پیگیری دستگاه قضایی، 28 هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت گاز از صنایع و پتروشیمی‌ها در دو استان بوشهر و هرمزگان طی یک ماه گذشته وصول شده است. مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه گفت: حسب گزارشات و اخبار واصله به دستگاه قضایی مشخص شد که شرکت گاز استان هرمزگان در راستای فروش گاز به صنایع بزرگ و استراتژیک استان از آن‌ها مبالغ قابل توجهی مطالبات مالی دارد که در صورت عدم پرداخت به موقع این بدهی‌ها از سوی صنایع مذکور، شرکت گاز با مشکلات جدی در خدمت رسانی و نارضایتی عمومی روبرو می‌شود.

وی افزود: همچنین مشخص شد بدهکاری کلان صنایع مذکور به شرکت گاز سبب شده این شرکت جهت اتمام برخی پروژه‌های خود و شروع سایر طرح‌های خود با چالش جدی مواجه شود. قهرمانی تصریح کرد: دادگستری استان هرمزگان به محض اطلاع به این موضوع ورود کرد و بر این اساس جهت جلوگیری از آسیب‌های پیش رو و نارضایتی عمومی به دادستان مرکز استان مأموریت داده شد تا ضمن بررسی دقیق موضوع با برگزاری جلسه در این رابطه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و نتیجه اقدامات خود را با قید فوریت اعلام نماید.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر بدهکاران کلانِ شرکت گاز استان هرمزگان، صنایع متعلق به بخش خصوصی بودند، با پیگیری دستگاه قضایی در راستای احصاء مطالبات آن‌ها از طریق دولت و بانک مرکزی اقدام شد. قهرمانی با اشاره به اینکه مطالبات مذکور مربوط به چهار ماه بوده است، گفت: با پیگیری‌های دادگستری استان هرمزگان تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان از شرکت‌های مذکور دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

وصول مطالبات شرکت ملی گاز با پیگیری دستگاه قضایی در بوشهر همچنین رئیس کل دادگستری استان بوشهر از وصول مجدد 4 هزار و 200 میلیارد تومانی مطالبات شرکت ملی گاز خبر دا. مهر انگیز در این رابطه گفت: با ورود دادگستری استان ۲۰ هزار و هشتصد میلیارد تومان از مطالبات شرکت ملی گاز ایران در راستای حقوق بیت‌المال وصول شده بود که  ظرف یک هفته بعد از آن 4 هزار و دویست میلیارد تومان دیگر از این مطالبات وصول  و به خزانه دولت واریز شد.

وی افزود:  مطالبات شرکت ملی گاز بالغ بر 90 هزارمیلیارد تومان  است که از سوی پتروشیمی‌ها معوق شده  که با ورود دادگستری استان بوشهر و پیگیری‌های مجدد با وصولی جدید بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان  معادل 25 همت می شود که از مطالبات شرکت ملی گاز کاهش پیدا کرد. رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: دستگاه قضایی در استان به طور جد به دنبال احیای حفظ حقوق عامه و حقوق بیت المال است و این اقدام نیز از بابت حفظ حقوق بیت‌المال و دولت صورت گرفته است و به  همین منظور در این خصوص همچنان پیگیر تحقق یافتن وصول این مطالبات هستیم. گفتنی است، در مجموع در طول یک ماه گذشته با پیگیری‌های دستگاه قضایی در ۲ استان بوشهر و هرمزگان ۲۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت گاز از صنایع در استان‌های بوشهر و هرمزگان وصول شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز