تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

ورود سازمان بازرسی جلوی تعطیلی دومین تولیدکننده کابل کامپوزیت جهان را گرفت/ اشتغالزایی برای ۳۲۷ نفر به‌طور مستقیم

با پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور مشکلات یک شرکت دانش‌بنیان با ۳۲۷ نفر نیرو رفع و بر این اساس دومین تولیدکننده کابل کامپوزیت در جهان از تعطیلی نجات پیدا کرد.
کد خبر: ۷۲۹۷۵

به گزارش معاصر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی کشور حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق رشد تولید و رفع موانع آن است و قوه قضاییه همواره اقدامات بسزایی برای احیای واحد‌های تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی آن‌ها داشته که منجر به اشتغال و جلوگیری از بیکاری هزاران کارگر شده است.

در همین راستا دستگاه قضایی با سرکشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل، بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری جلسات برای رفع مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان سعی دارد در سالی که سال «مهارتورم و رشد تولید» نامگذاری شده برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ تری داشته باشد.

در این میان سازمان بازرسی کل کشور نیز با توجه به تاکیدات موکد رئیس قوه قضاییه تامین امنیت سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار داده است و با راه اندازی دفتر حمایت از سرمایه گذاری و بخشی اختصاصی در درگاه 136.ir به شکایت تولیدکنندگان از دستگاه‌های اجرایی به صورت فوق العاده رسیدگی می‌کند.

سازمان بازرسی کل کشور بر اساس وظیفه ذاتی خود و در راستای تحقق شعار سال با مطالبه‌گری از دستگاه‌های ذیربط توانسته نسبت به رفع چالش‌‎های پیش روی تولید و اشتغال اقدام کند و با مانع تراشی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه برخورد نماید. از بیکاری ۳۲۷ نفر با ورود سازمان بازرسی جلوگیری شد در تازه‌ترین اقدام، با پیگیری دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی این سازمان در گفتگو با میزان یک شرکت دانش بنیان با ۳۲۷ نیرو از خطر تعطیلی نجات پیدا کرد.

مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی حمایت از تولید داخلی و کمک به اشتغال است، به تشریح اقدامات دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی در راستای پشتیبانی از شرکت دانش بنیان پویا نیرو پرداخت و افزود: در اواخر سال گذشته مدیر این شرکت با مراجعه به دفتر حمایت از سرمایه گذاری موضوعاتی را مطرح و اعلام کرد که شرکت پویا نیرو به عنوان بزرگترین و اولین تولید کننده داخلی هادی‌های پرظرفیت، مغزی فولادی کلد شده با آلومینیوم (AW) و تنها تولیدکننده داخلی مغزی کامپوزیتی کشور تعطیل خواهد شد. وی ادامه داد: با طرح این موضوع مشخص شد که وزارت نیرو به تعهدات خود در قرارداد‌های مرتبط با این شرکت عمل نکرده و قرار است به زودی تمامی ضمانتنامه‌های متعلق به شرکت ضبط شود.

مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه رسیدگی به درخواست‌های این شرکت در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: دفتر حمایت از سرمایه گذاری بازرسی با کمک بازرسان امور مرتبط به این موضوع ورود کرد و در نهایت با طرح مشکلات در جلسات مختلف دغدغه‌های شرکت رفع و ۹ میلیون یورو به آن پرداخت شد که این اقدام علاوه بر جلوگیری از ضبط ضمانتنامه‌های بانکی، منجر به رفع تعهدات ارزی شرکت نیز گردید.

نظری با اشاره به اینکه با ورود سازمان بازرسی از بیکاری ۳۲۷ نفر به صورت مستقیم جلوگیری شد، بیان کرد: در حال حاضر شرکت فعالیت خود را از سرگرفته است. مدیرشرکت: زبان از این حمایت‌های سازمان بازرسی قاصر است مدیرعامل شرکت دانش بنیان پویا نیرو نیز در گفت‌وگو با میزان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های سازمان بازرسی گفت: در صورت عدم ورود سازمان بازرسی به موضوع شرکت، مشخص نبود چه سرنوشتی در انتظارمان بود.

شهریار پرویزی با اشاره به قاطعیت و پیگیری سازمان بازرسی به ویژه دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی بیان کرد: زبان از این حمایت‌های سازمان بازرسی قاصر است؛ چراکه این سازمان به عنوان فرشته نجات شرکت را از تعطیلی نجات داد و از بیکاری ۳۲۷ نفر جلوگیری کرد؛ بنابراین گزارش، شرکت دانش بنیان پویا نیرو اولین تولید کننده داخلی هادی‌های پرظرفیت، مغزی فولادی کلد شده با آلومینیوم (AW) و تنها تولیدکننده داخلی مغزی کامپوزیتی کشور و همچنین دومین تولیدکننده کابل کامپوزیت در جهان است. این شرکت با انجام ۱۷۶ پروژه موفق کارآمدترین شرکت در بخش خطوط برق در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز