تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
دیدار آیت الله خامنه‌ای با بسیجیان:

اسراییل آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به آثار عملیات طوفان‌الاقصی، گفتند: حرکت وحشیانه و بی‌حمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه انجام داد، آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد.
کد خبر: ۷۳۰۷۸

 

به گزارش خبرنگار معاصر، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور در حسینیه امام خمینی(ره) اظهار کردند: بسیج، یادگار گران‌بهای امام(ره) برای کشور است؛ امام(ره) آفریننده‌ی بسیج و پدر بسیج است.

ایشان افزودند: در عین حال، خود آن بزرگوار می‌گوید که من افتخار می‌کنم که یک بسیجی‌ام؛ شأن بسیج این است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به برکات حضور بسیج برای کشور فرمودند: نکته‌ی اول این است که منطق بسیج، مقاوم‌سازی حداکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرهاست؛ بسیج برای حداکثرسازی امکان مقاومت کشور در مقابل هر خطر و هر تهدید است؛ این منطق در ایجاد بسیج عامل اصلی بود.

 آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: امروز هم همین منطق وجود دارد و این منطق، به‌روز است؛ امروز هم وجود بسیج لازم است با تفصیلی که حالا وجود دارد. در این چهل و چند سال، کارنامه‌ی بسیج درست‌بودن این هدف‌گیری و دقیق‌بودن دوراندیشی و روشن‌بینی امام(ره)را تایید می‌کند. در یک مواقعی، بسیج برای کشور سرنوشت‌ساز شد.

ایشان افزودند: منطق بسیج، مقاوم‌سازی حداکثری کشور در برابر تهدیدها و مخاطرات است؛ امام(ره) با دور اندیشی تشخیص داد که برای آسیب‌ناپذیر شدن کشور و ملت و انقلاب، به یک نیروی گسترده و عظیم و مردمی نیاز مبرم است، چون کشور متعلق به مردم است.

آیت الله خامنه ای تصریح کردند: بهتر از هر عامل و عنصر دیگری، این مردم هستند که می‌توانند از کشور و انقلاب‌شان دفاع کنند، مشروط بر اینکه راه در مقابل آن‌ها گذاشته شود؛ امام(ره) این راه را مشخص کرد.  

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی «خدمت به همه» است فرمودند: آنجایی که سیل آمد، بسیجی تا زانو در گِل رفت، برای اینکه خانه‌ی سیل‌زده را تمیز کند، از صاحبخانه نپرسید شما اسمت چیست؟ دینت چیست؟ مذهبت چیست؟ قومیتت چیست؟ سلیقه‌ی سیاسی‌ات چیست؟ رفت خدمت کرد، هر چه هست هر که هست.

آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به بسیجیان گفتند: از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید؛ کسانی که مبانی و اصول اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، برادر شما هستند.

آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: قله‌های بسیج شهید سلیمانی، شهید صیاد شیرازی، شهید همت، شهید بابایی، شهید شیرودی، شهید همدانی و امثال این چهره‌هایی هستند که یکی از این‌ها را انسان نمی‌تواند در مجموعه‌های مدونی که از وضع ملت‌های دنیا وجود دارد، مشاهده کند.

ایشان افزودند: در صحنه علم و پژوهش، فخری زاده یک بسیجی بود. مرحوم کاظمی آشتیانی یک بسیجی بود؛ ایشان در صحنه علم، مرزهای دانش در کشور را زیر و رو کردند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: جنبه‌ی فراملی و فرامرزی بسیج، خیلی مهم است. این هم در بیان امام(ره) وجود دارد؛ امام(ره) از بسیج [به عنوان] هسته‌های مقاومت جهانی تعبیر می‌کند. تشکیل هسته‌های مقاومت جهانی، تحقق پیدا کرد؛ یعنی الان شما دارید نمونه‌هایش را در منطقه خودمان مشاهده می‌کنید.

ایشان در ادامه با اشاره به حادثه طوفان‌الاقصی گفتند: حادثه تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما آمریکازدایی است؛ طوفان‌الاقصی توانست جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه را بهم بریزد. ایشان افزودند: ان‌شاءالله این طوفان ادامه پیدا کند، جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه را محو خواهد کرد. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: حرکت وحشیانه و بی‌حمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه انجام داد، نه فقط آبروی خود رژیم که آبروی آمریکا را هم برد.

 

ایشان فرمودند: آبروی کشورهای معروف اروپایی را هم برد بلکه آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد؛ فرهنگ و تمدن غرب، همان تمدنی است که وقتی با بمب فسفری، پنج هزار کودک را شهید می‌کند، رژیم فلان کشور غربی می‌گوید اسراییل دارد از خودش دفاع میکند؛ این دفاع از خود است؟ فرهنگ غرب این است؛ در این قضیه فرهنگ غرب بی‌آبرو شد.

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه فجایع غزه، فشرده جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین است تاکید کردند: شهرک‌های صهیونیستی را در کجا ساخته‌اند؟ خانه‌ها و مزرعه‌های فلسطینی را خراب کرده‌اند و [به جای آن] شهرک صهیونیستی ساخته‌اند و اگر کسی [در مقابل شهرک‌سازی] ایستاده، او را کشته‌اند. اگر بچه و زن بوده، بچه و زن را کشته‌اند؛ این کار را دارند ۷۵ سال انجام می‌دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: طوفان‌الاقصی، خاموش‌شدنی نیست و به حول قوه الهی، این وضع ادامه پیدا نخواهد کرد.

ایشان با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره مساله فلسطین گفتند: بعضی‌ها که در دنیا راجع‌به نظرات جمهوری اسلامی درباره منطقه صحبت می‌کنند، به دروغ می‌گویند که ایران می‌گوید باید یهودی‌ها و صهیونیست‌ها به دریا ریخته شوند؛ این صحبت را قبلا بعضی اعراب می‌گفتند اما ما هیچ وقت این صحبت را نگفتیم؛ ما کسی را به دریا نمی‌ریزیم.

آیت الله خامنه ای تصریح کردند: ما می‌گوییم نظر، نظر مردم فلسطین است و آن دولتی که با آرای مردم فلسطین تشکیل شد، درباره مردمی که آنجا هستند تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ ممکن است این دولت، همه مردمی که از کشورهای دیگر آمده‌اند را بگوید که در فلسطین بمانید.

ایشان افزودند: بعضی کشورهای آفریقایی که من در دوره ریاست‌جمهوری به آنجا رفته بودم، مبارزه کردند و پیروز شدند و بومیان، توانستند انگلیسی‌ها را مغلوب کنند اما مصلحت دانستند و انگلیسی‌ها را نگه داشتند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: ممکن است فلسطینی‌ها هم همین کار را بکنند؛ ممکن است نگه دارند، یا بگویند بعضی بمانند و بعضی دیگر، بروند. اختیار با فلسطینی‌ها است و ما در این‌باره نظری نداریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز