تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

توصیه مهم امیرعبداللهیان به اماراتی‌ها برای برگزاری کاپ ۲۸

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای اماراتی خود با اشاره به تحولات غزه گفت: با درک برگزاری کنفرانس بین‌المللی کاپ ۲۸ از سوی سازمان ملل و با ریاست امارات، حضور مقامات رژیم اشغالگر اسراییل در این اجلاس با توجه به جنایات جنگی و نسل‌کُشی اخیر آنان قابل تأمل جدی است.
کد خبر: ۷۳۱۰۸

به گزارش معاصر حسین امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی در گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات غزه در سایه توافق آتش‌بس موقت را بررسی کردند.

‎ وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو با اشاره به آتش‌بس موقت در غزه تأکید کرد: کشورهای اسلامی باید به تلاش‌های خود برای توقف کامل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و گشودن مسیرهای گسترده ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه ادامه دهند.

وی تصریح کرد: توقع آن است که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای مؤثر بتواند به وظایف خود در قبال مردم فلسطین عمل کند.

‎ وزیر خارجه امارات نیز ضمن تشریح اقدامات این کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی جهت برقراری آتش‌بس متذکر شد کشورش نهایت تلاش خود را برای استمرار آتش‌بس و افزایش ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه به کار خواهد بست.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همچنین آخرین اقدامات این کشور برای برگزاری کنفرانس کاپ ٢۸ در امارات را برای وزیر امور خارجه کشورمان تبیین کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از دعوت رئیس امارات متحده عربی از رئیس‌جمهور کشورمان برای حضور در این کنفرانس، نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص برای مقام اماراتی توضیح داد.

وی تصریح کرد: با درک برگزاری کنفرانس بین‌المللی کاپ ۲۸ از سوی سازمان ملل و با ریاست امارات، حضور مقامات رژیم اشغالگر اسراییل در این اجلاس با توجه به جنایات جنگی و نسل‌کُشی اخیر صهیونیست‌ها، در خور تأمل جدی است.

کاپ ۲۸، بیست‌ و هشتمین نشست اقلیمی سالانه سازمان ملل متحد است که دولت‌ها در آن درباره روش‌های محدود کردن و آمادگی برای تغییرات اقلیمی آینده به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

کاپ مخفف «کنفرانس اعضای شرکت‌ کننده» است و اعضای شرکت‌کننده در آن از امضاکنندگان کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییر اقلیم در سال ۱۹۹۲ میلادی هستند. پیش از این اعلام شده بود که بیش از ۲۰۰ کشور به این کنفرانس دعوت شده‌اند و براساس آخرین آمار ۱۴۰ نفر از سران کشورهای مختلف در این نشست حضور می‌یابند. 

کنفرانس آب و هوایی «COP۲۸» در حالی از امروز (پنجشنبه) ۳۰ نوامبر در شهر دبی آغاز شده و تا ۱۲ دسامبر ادامه خواهد یافت که روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با اشاره به سفر اسحاق هرتزوگ اعلام کرد که او قصد دارد از فرصت حضورش در این نشست استفاده و در دیدارهایش با مقامات حاضر موضع اسرائیل را تقویت و زمینه آزادی اسرای صهیونیست را فراهم کند!

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز