تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

بیانیه پایانی سی‌وششمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس

وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌وششمین نشست خود با هدف بهبود ثبات بازار نفت بر تداوم توافق «بیانیه همکاری» تأکید کردند.
کد خبر: ۷۳۱۱۶

 به گزارش معاصر به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سی‌وششمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک امروز (پنجشنبه، نهم آذرماه) از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد.   

اعضای اوپک‌پلاس در این نشست از درخواست الکساندر سیلویرا اولویرا، وزیر معادن و انرژی برزیل برای الحاق این کشور به منشور همکاری اوپک و غیر اوپک (ائتلاف اوپک‌پلاس) از یکم ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲) استقبال کرد.

در این نشست همچنین بر تعهد مستمر کشورهای شرکت‌کننده در بیانیه همکاری (DoC) برای تضمین ثبات و تعادل بازار نفت تأکید شد.

با توجه به شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام در این نشست:

۱. بر چارچوب توافقنامه همکاری که در دهم دسامبر ۲۰۱۶ (شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵) امضا و در نشست‌های بعدی از جمله سی‌وپنجمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک در چهارم ژوئن ۲۰۲۳ (۱۴ خردادماه ۱۴۰۲) هم تأیید شده بود و در عین حال منشور همکاری اوپک و غیراوپک که در دوم ژوئیه ۲۰۱۹ (سه‌شنبه، ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸) امضا شده است، تأکید شد.

۲. یادآوری شد که بر اساس تصمیم سی‌وپنجمین نشست وزیران نفت و انرژی عضو ائتلاف اوپک‌پلاس، ارزیابی‌های سه منبع مستقل «آی‌اچ‌اس»، «وود مکنزی» و «ریستاد انرژی» برای میانگین تولید مورد نظر کشورهای آنگولا، کنگو و نیجریه در سال ۲۰۲۴ میلادی به شرح زیر است:

آنگولا روزانه یک میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز

کنگو  ۲۷۷ هزار بشکه در روز

نیجریه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز

۳. تصمیم گرفته شد سی‌وهفتمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک (اوپک‌پلاس) در یکم ژوئن سال ۲۰۲۴ میلادی (۱۱ خردادماه ۱۴۰۳) در وین برگزار شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز