تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
سازمان هواشناسی :

افزایش آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۳۱۲۵

 

به گزارش معاصر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، طی پنج روز آینده (از امروز، شنبه تا روز چهارشنبه) برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود.

امروز (شنبه، ۱۱ آذر) با توجه به پایداری و سکون هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه در کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش می‌یابد که موجب کاهش کیفیت هوای این مناطق خواهد شد؛ البته تداوم افزایش آلودگی هوا به خصوص نواحی شهری و پرتردد تا سه‌شنبه مورد انتظار است.

 

هشدار نارنجی هواشناسی در مورد تشدید کاهش کیفیت هوا

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید کاهش کیفیت هوا خبر داد و اعلام کرد: از صبح امروز تا اواخر وقت روز دوشنبه (۱۳ آذر ماه) افزایش آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده به ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی شده است.

بر اساس این هشدار، افزایش آلودگی هوا امروز در تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد، فردا (یکشنبه) در تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد، قم و تبریز و روز دوشنبه در تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد و قم رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه کرد.

 

رگبار باران امروز در سه استان

امروز به خصوص در ساعات در بعدازظهر در ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، این شرایط برای فردا (یکشنبه) نیز برای این مناطق پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه هفته جاری با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در غرب سواحل به ویژه گیلان و برخی نقاط اردبیل و مناطقی از آذربایجان غربی بارش باران همراه با وزش باد رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه نیز علاوه بر گیلان، اردبیل و آذربایجان غربی، در شرق سواحل دریای خزر نیز بارش پیش‌بینی می‌شود که بارش‌های شبانه در مناطق سردسیر به صورت برف است.

 

پیش‌بینی آسمانی صاف برای پایتخت

 

آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده که این شرایط برای دو روز آینده تداوم خواهد داشت. بیشینه دما در پایتخت ۱۷ درجه بالای صفر و کمینه ۶ درجه بالای صفر خواهد بود.

 

دریای خزر و خلیج فارس مواج است

امروز و تا ساعات ظهر افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خزر در مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان، در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر پیش‌بینی شده که خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، شناورهای سبک و تفریحی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی دور از انتظار نیست؛ همچنین امروز افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج خلیج فارس تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و ۱.۸ متر دور از ساحل در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر را خواهیم داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز