تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
نمایش آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش؛

نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش

نمایشگاه دستاوردهای علمی و فنی نیروی دریایی ارتش با حضور سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش افتتاح شد و شناور بدون سرنشین کنترل از راه دور ROV و پهپاد چمروش ۴ به نمایش درآمده است.
کد خبر: ۷۳۱۳۰

به گزارش معاصر، در این نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همزمان با ایام گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش در محل نمایشگاه‌های ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده است.

در این رویداد همچنین دریادار امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند.

در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای علمی و فنی نداجا در حوزه‌های مختلف تسلیحات دریایی، سامانه‌های موشکی ضد کشتی از زیر سطح به سطح، سامانه‌های پیشرفته اطلاعاتی ، مخابراتی و جنگ‌های الکترونیکی و بومی‌سازی انواع قطعات پیچیده و گلوگاهی به نمایش درآمده است.

از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه که با تاکید بر بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی و تخصص نخبگان دانشگاهی مراکز علمی و پژوهشی شرکت‌های دانش‌بنیان بومی برگزار شده است، ارائه تعداد قابل توجهی از تجهیزات زیرسامانه‌ها و شناورهای سطحی و زیرسطحی پروازی با قابلیت انجام ماموریت‌های کشف دریایی و ساحلی و همچنین داده‌پردازی محیطی است.

در این نمایشگاه همچنین از پویانمایی آموزشی و چندین جلد کتاب فنی تخصصی در حوزه‌های مختلف دریایی رونمایی شده و همچنین نمونه اول چند محصول ساخته شده در قالب فعالیت‌های تحقیقاتی و پشتیبانی به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه شناور بدون سرنشین کنترل از راه دور  ROV به نمایش درآمده است. این شناور قابلیت شناسایی، کشف و انهدام مین‌های لنگردار و کف‌خواب و قابلیت حمل محموله جهت پاکسازی و انهدام مین را دارد.

شناور ROV تا ۲۰۰ متر عمق توان عملیات و ۲۴ ساعت مداومت دریانوردی دارد و برای انهدام انواع مین‌های دریایی به‌کار گرفته می‌شود.

همچنین در این نمایشگاه از پهپاد چمروش ۴ در معرض نمایش قرار داده شده است.

در این نمایشگاه از مجموعه پویانمایی ماجراهای ملوان راهبردی و طوفان محصولی از حفاظت اطلاعات نیروی دریایی راهبردی ارتش رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز