تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
مدیر غله و خدمات بازرگانی فارس؛

مزایای کشاورزی قراردادی ابلاغ شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس از ابلاغ مزایای کشاورزی قراردادی خبر داد و گفت: کمک هزینه حمل محصول خریداری شده و بیمه فراگیر محصولات از جمله مزایای اجرای این قرارداد است.
کد خبر: ۷۳۱۵۳

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی جمالی در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: بهره بردارانی که اقدام به کشاورزی قراردادی نمایند ضمن بهره مندی از 20 درصد تخفیف بیمه محصول، کمک هزینه حمل محصول به مراکز خرید را نیز دریافت می کنند. به گفته وی؛ به ازای هر یک تن محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی شرکت غله و خدمات بازرگانی، مبلغ صد و پنجاه هزار تومان به کشاورزان پرداخت می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه زمان ثبت نام و شرکت در این طرح ملی از یازدهم آذر ماه لغایت پایان دی ماه است، افزود: کشاورزان علاوه بر مراجعه حضوری به مراکز خدمات کشاورزی می توانند با ورود به سامانه هوشمند کشاورزی قراردادی به آدرس https://cfis.ir و یا نصب اپلیکیشن مربوطه که در سامانه مذکور قابل دریافت است اقدام به ثبت اطلاعات و عقد قرارداد نمایند.

جمالی، به مزایای ثبت نام الکترونیکی کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند عقد قرارداد اعم از ثبت نام، دریافت استعلام از مراکز مختلف مانند ثبت احوال، بانک کشاورزی، بیمه و جهاد کشاورزی در این سامانه لحاظ شده تا کشاورزان عزیز در کوتاهترین زمان اقدام به ثبت اطلاعات خود نمایند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان فارس بیان کرد: در سال زراعی جاری هدفگذاری ابلاغ شده برای کشت قراردادی محصولات گندم، کلزا و گلرنگ شامل 198 هزار هکتار کشت آبی و 72 هزار و 500 هکتار کشت دیم است. این مقام مسئول اظهار کرد: به دنبال تامین اعتبارات لازم برای ارائه سایر خدمات و نیازهای کشاورزان هستیم از جمله آماده سازی زمین کشاورزی و کمک به تامین نهاده، انجام آزمایش های خاک، آب و گیاه، آموزش های مورد نیاز کشاورزان و همچنین مبارزه با آفات و بیماری های گیاهان که در صورت تحقق، تولید محصول سالم و تامین امنیت غذایی را به دنبال دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز