تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

رئیس‌جمهور کوبا با استقبال رییسی وارد ایران شد

رئیس‌جمهور صبح روز دوشنبه در مجموعه فرهنگی_تاریخی سعدآباد از «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا به صورت رسمی استقبال کرد.
کد خبر: ۷۳۲۱۴

به گزارش معاصر، در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، سران ایران و کوبا با ادای احترام به پرچم، از یگان تشریفات سان دیدند.

«میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا شامگاه (یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲) در صدر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد . پس از سفر «فیدل کاسترو» رئیس جمهور فقید کوبا در خرداد ۱۳۸۰، این نخستین سفر رئیس جمهور این کشور به ایران است.

صبح دوشنبه (۱۳ آذر ۱۴۰۲) پس از مراسم استقبال رسمی و معارفه هیئت‌های همراه در مجموعه سعدآباد تهران، ملاقات خصوصی روسای دو کشور، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری برگزار می‌شود. پس از آن دو رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک، نتایج و دستاوردهای رایزنی‌های فیمابین را تشریح خواهند کرد.

رئیس جمهور کوبا در جریان این سفر علاوه بر دیدار رسمی با رئیس جمهوری اسلامی ایران، دیدارهایی هم با برخی مقامات عالی‌رتبه کشورمان خواهد داشت و از نمایشگاه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای فناورانه جمهوری اسلامی ایران و همچنین انستیتو پاستور که در عرصه‌های پزشکی و دارویی با کوبا همکاری دارد، بازدید خواهد کرد.

خرداد امسال سید ابراهیم رئیسی در قالب سفر منطقه‌ای به آمریکای لاتین پس از ۱۲ سال به دعوت رسمی همتای کوبایی خود به هاوانا سفر کرده بود که در جریان این سفر شش سند و تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های قضایی، همکاری‌های جامع سیاسی، مناسبات گمرکی و مشارکت در حوزه فناوری اطلاعات به امضای مقامات عالی‌رتبه دو کشور رسیده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز