تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
رئیس‌جمهوری:

بودجه ۱۴۰۳ بر رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف‌گذاری شده است

رئیس‌جمهوری گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر تأکیدات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف‌گذاری شده که با توجه به آمار سه ماه نخست سال که رشد ۷ درصدی را در بخش‌های مختلف نفت، صنعت و کشاورزی نشان می‌دهد، تحقق این هدف‌گذاری دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۷۳۲۶۶

به گزارش معاصر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی که امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه) به‌منظور تقدیم رسمی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت با اشاره به تلاش دولت و مجلس در مسیر اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲، با محوریت رشد تولید و مهار تورم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ دولت، مجلس و دیگر دستگاه‌ها با همراهی ملت توانستند ضمن ناکام گذاشتن توطئه‌های دشمن، گام دیگری در جهت رشد اقتصادی، تعالی کشور و نزدیک‌تر شدن به قله بردارند.

وی با بیان اینکه تلاش ما در دولت این بود که اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ کاملاً قابل سنجش و گزارش باشد، افزود: درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز تلاش شده واقعیات دیده شود، هم در بخش هزینه‌ها و هم درآمدها و هم برنامه‌ها تلاش کردیم بودجه‌ای واقعی ارائه شود.

رئیس‌جمهوری با تشکر از زحمات نمایندگان مجلس برای تصویب برنامه هفتم توسعه و با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این برنامه با تلاش دولت و نمایندگان برخلاف برنامه‌های پیشین که معمولاً حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد اجرایی می‌شد، به‌صورت کامل اجرا شود، تصریح کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه تنظیم شده و در آن تلاش شده بسیاری از ناترازی‌ها که امروز موجب رنج همگان است با یک حرکت جهادی و نه معمولی رفع شود.

رئیسی مبارزه با فقر و کاهش فاصله طبقاتی را از جمله برنامه‌های محوری دولت برشمرد و خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: امروز شما در شهرها و حوزه‌های انتخابیه خود شاهد هستید که نقاط مختلف کشور تبدیل به کارگاه احداث زیرساخت‌ها و در حوزه آب، برق، گاز، کشاورزی، صنعت و معدن شده است، به‌نحوی که در مراجعه به برخی شهرها در دور اول سفرهای استانی چهار جبهه کاری تعریف شده بود و در مراجعه بعدی در دور دوم سفرهای استانی این عدد به ۱۵۴ جبهه کاری افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۳ از جمله تنظیم واقع‌بینانه و انطباق آن با برنامه هفتم توسعه، توجه ویژه به رفع ناترازی‌ها در حوزه بانکی و انرژی، همچنین اصلاح ساختار بودجه اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر تأکیدات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف‌گذاری شده که با توجه به آمار سه ماه نخست سال که رشد ۷ درصدی را در بخش‌های مختلف نفت، صنعت و کشاورزی نشان می‌دهد، تحقق این هدف‌گذاری دور از انتظار نخواهد بود، البته استمرار و تداوم آن نیز به کنترل و نظارت مداوم نیاز دارد.

رئیس‌جمهوری کاهش وابستگی دولت به نفت را نیز از جمله موضوعات مورد توجه دولت دانست و تصریح کرد: همواره تلاش کردیم این وابستگی را کاهش دهیم، همچنین کسری تراز عملیاتی هم باید در بودجه مورد توجه قرار گرفته و  اصلاحاتی در این‌ زمینه انجام شده است. در بودجه ۱۴۰۳ تلاش کردیم احکام دائمی در بودجه آورده نشود و تلاش شد آنچه شأن بودجه‌ای دارد در بودجه سال آینده گنجانده شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز