تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
رئیس اتاق اصناف خبر داد

لغو محدودیت‌ عرضه لاستیک از اول دی ماه

لغو محدودیت‌ عرضه لاستیک از اول دی ماه
طبق اعلام رئیس اتاق اصناف ایران، از ابتدای دی ماه سال جاری، محدودیت عرضه لاستیک برداشته خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۲۷۰

به گزارش معاصر، مجتبی صفایی - رئیس اتاق اصناف ایران - با بیان اینکه در حال حاضر امکان عرضه بیش از دو حلقه لاستیک به خودروها وجود ندارد، گفت که با تدابیر اندیشیده شده در خصوص افزایش تولید در کارخانه‌های لاستیک‌سازی، ترخیص لاستیک‌های خارجی از گمرک و راه‌اندازی خطوط جدید، در ماه‌های آینده، شاهد محدودیتی برای فروش لاستیک نخواهیم بود. به این ترتیب مالکان خودروها می‌توانند لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند.

گفتنی است در ماه‌های اخیر بازار لاستیک با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده و گزارش‌ها از بازار نیز حاکی از کمبود لاستیک با قیمت مصوب دولتی در بازار است. گفته می‌شود بخشی از این مشکلات به تاخیر در تخصیص ارز برمی‌گردد و بخشی هم به خاطر دپوی کالا در خلاء نظارت بر بازار است. پیش از این هم حسین فرهیدزاده از ثبت و ابلاغ قیمت مصوب لاستیک خبر داد و گفت که قیمت مصوب در سامانه ۱۲۴ ثبت و همین قیمت به اتحادیه فروشندگان لاستیک ابلاغ شده است. بر این اساس متقاضیان خرید لاستیک می‌توانند با مراجعه به واحدهای صنفی، تایر مورد نظر خود را با قیمت مصوب خریداری کنند.

اخیرا اقداماتی برای بهبود وضعیت بازار لاستیک در دستور کار قرار گرفته است. برای مثال سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه‌ای برای خرده‌فروشان تایر سواری، دستورالعمل فروش خرده فروشی لاستیک‌ها را اعلام و تاکید کرده است که در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است شماره شاسی و شماره موتور خودرو را از خریدار دریافت و در سند خرده فروشی ثبت کنند؛ همچنین جهت کنترل میزان سهمیه خریدار، بایستی گزینه "ارسال کد تایید سهمیه" انتخاب و کد پیامک شده برای مشتری، در سند ثبت شود.

در روزهای گذشته هم اعلام شد که به دنبال میزان خرید اینترنتی لاستیک کافی نبودن ظرفیت پست برای ارسال آن‌ها، فروش اینترنتی چند روزی بسته شد، اما رئیس جدید انجمن صنفی صنعت تایر وعده داد که بعد از جابه‌جایی خریدهای قبلی، سایت دوباره باز خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز