تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
حضور دو ساعته رئیس سازمان بازرسی در مرکز خیریه یاوران معلولان نارمک

پیگیری حق پرستاری افراد دارای معلولیت در بودجه ۱۴۰۳

پیگیری حق پرستاری افراد دارای معلولیت در بودجه ۱۴۰۳
رئیس سازمان بازرسی همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت در حاشیه بازدید از مرکز خیریه یاوران معلولان نارمک‎ گفت:همه مسئولان در قبال این قشر از جامعه مسئولیت دارند و باید این قانون به طور کامل اجرا شود.
کد خبر: ۷۳۲۷۴

به گزارش معاصر، در این بازدید که معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی  کشور نیز حضور داشت، رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن حضور در بخش‌های مختلف این مرکز با مسئولان و مددکاران و خیرین به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

ذبیح الله خدائیان پس از بازدید طی نشستی با متولیان ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته و رسیدگی به افراد دارای معلولیت، اقدامات سازمان بازرسی در حوزه نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان را تشریح و تصریح کرد: همه مسئولان در قبال این قشر از جامعه مسئولیت دارند و باید این قانون به طور کامل اجرا شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه اگر مسئولان پای کار آیند بسیاری از مشکلات معلولان عزیز رفع می‌شود، افزود: پس از دستور ریاست قوه قضاییه پرونده خاص در سازمان بازرسی پیرامون نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان تشکیل شد و ضمن برگزاری نشست‌های متعدد و ارسال نامه‌های هشداری، تاکیدات لازم در خصوص اجرای قانون صورت گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس پرونده مسئولان دستگاه‌هایی که به وظایفشان عمل نکردند به مراجع مربوطه ارسال شده است و سازمان بازرسی با جدیت اجرای این قانون را دنبال می‌کند.

تاکید بر پیگیری دائم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و رفع نقاط مبهم

 علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۱۶۲ وظیفه سازمان بهزیستی برای خدمت رسانی، افزود: قانون حمایت از معلولان زمانی تحقق پیدا می‌کند که همه دستگاه‌های متولی پای کار باشند و کاستی‌ها برطرف شود.

وی گفت: پرداخت حق پرستاری به حدود ۱۵۰ هزار خانوار باعث بازگشت بسیاری از افراد دارای معلولیت به آغوش خانواده می‌شود.

قادری ادامه داد: آن چه در سالروز افراد دارای معلولیت اهمیت دارد، پیگیری مداوم قانون جامع حمایت از معلولان است و نقاط مبهم در اجرای این قانون باید رفع شود.

وی با تأسی از شعار امسال که باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیایی دسترس پذیر است، اظهار داشت: در شهر تهران، پردیس توانمندسازی و بوستان مناسب‌سازی معلولان باید وجود داشته باشد و دسترس پذیری مصداق ویژه‌ای است که می‌توان از آن بهره برد.

گفتنی است در جریان این نشست مسئولان سازمان بهزیستی خواستار تخصیص اعتبار لازم برای پرداخت حق پرستاری به خانواده‌های دارای فرزندان معلول در اجرای ماده هفت قانون شدند که رئیس سازمان بازرسی به معاون امور تولیدی ماموریت داد که با دریافت گزارش از سازمان بهزیستی، مکاتبه‌ای با دولت به منظور پیگیری این موضوع و پیش بینی اعتبار لازم در بودجه سال آینده انجام دهد.

بنابراین گزارش، در بازدید فوق احمد اسدیان معاون تولیدی و مهدی بهادر مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و همکاری‌های بین المللی سازمان بازرسی، فاطمه عباسی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران و محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز